|
afleveringen OPENBARE RUIMTE EFFECT CAMPAGNE MENSBEELD SPECIALISATIES RECLAMEMAKERS SCHRIJVERS RECLAMECODES AFGEKEURD BEKROOND KLACHTEN BASISTACTIEKEN OPLEIDINGEN VERDERE INFORMATIE LINKS GRAFIEKEN |
Bekroond
Nederland kent twee grote reclameprijzen: de ADCN-Lampen voor de meest creatieve reclame-uitingen en de Effies voor de meest effectieve campagnes.
ADCN-Lampen
TV-commercials: 'Museum' van Centraal Beheer, DDB.
Grafische, redactionele en ruimtelijke vormgeving:
Actiemarketing: De Effies worden sinds 1984 in mei in Nederland uitgedeeld. Dit jaar ging het om 79 inzendingen, waaruit 16 nominaties voortkwamen. De Effie is de meest begeerde bekroning binnen het vak. Voorwaarde voor nominatie is dat de campagne bewezen effectief is, dus dat de beoogde doelstellingen dankzij de campagne zijn behaald. Dan vallen gouden, zilveren en bronzen bekroningen te verdienen. 'Stoplicht', commercial voor het ijsje Fruit Joy van Nestlé Nederland (Lowe Kuiper & Schouten). 'Daewoo Taxatie Team', campagne waarbij een team op eigen initiatief auto's taxeerde en een inruilaanbod deed (LaMarque). 'Hans Brinker Budget Hotel', campagne voor het 'leukste' Amsterdamse hotel, bestaande uit low-budget spotjes op MTV en een wildplak-postercampagne voor Europese steden (KesselsKramer). Zilver was er onder meer voor de campagnes 'Zien is overleven' van Pearle en 'Hou je van Nederland...' van Natuurmonumenten. Brons ging onder andere naar Aardappel Anders en Mona Fysiq. |
NRC
Webpagina's
|