S U P P L E M E N T
NIEUWS | TEGENSPRAAK | SUPPLEMENT | AGENDA | ARCHIEF | ADVERTENTIES | SERVICE |
Internetjournalist Jeroen van Bergeijk bericht in de column E-mail uit New York over de nieuwe media scene in de 'Big Apple'. Dit is de zestiende aflevering.
|
Shitload aan gratis publiciteit
MP3 was overigens niet het enige onderwerp dat aan bod kwam tijdens
Silicon Alley 99. De buzzwoorden E-commerce, beursgang en reclame-inkomsten
lagen ook hier op ieders lippen. En zoals dat gaat bij Internetconferenties
had iedereen wel een paar voorspellingen. ,,Het aandeel Amazon.com is ondergewaardeerd" (Internetanalyst Henry Blodget van CIBC
Oppenheimer), ,,De waarde van Amazon.com is sterk overdreven.
De opmars van shopping bots
zorgt ervoor dat Amazon nooit
het definitieve warenhuis van het Internettijdperk zal worden
(Dalton Chandler, Internetanalyst van Needham & Co), ,,Binnen
een jaar komt de helft van onze verkoop via Internet" (Jim
McCann, directeur van bloemist 1-800-flowers),
of ,,Reclame-inkomsten gaan dit jaar verdrie-, viervoudigen" (Kevin Ryan van reclamebureau DoubleClick).
Jeroen van Bergeijk
|
NRC Webpagina's
25 februari 1999
Archief:
|
Bovenkant pagina |