S U P P L E M E N T
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 
E-mail uit New York

Internetjournalist Jeroen van Bergeijk bericht in de column E-mail uit New York over de nieuwe media scene in de 'Big Apple'. Dit is de derde aflevering.

Date: Wed, 22 October 1998 00:33:07 - 0200
From: Jeroen van Bergeijk <jvb@ziplink.net>
To: web@nrc.nl
Subject: Click + Drag: nachtclub van het Internettijdperk?


,,Click + Drag is a new nightlife hybrid, an on-site and virtual exploration of technology, fetish, and the territory between", aldus het foldertje van nachtclub Mother over de wekelijkse Click + Drag avonden.

Terwijl het thuis achter de computer geen enkele moeite kost je een avondje te vermaken, moet je buitenshuis hard zoeken naar enig digitaal vertier. Een enkel Internetcafé, een spelletjeshal eventueel, maar daar houdt het dan ook wel bij op. De uitbaters van de nachtclub Mother zagen hier een gat in de markt. Vandaar Click + Drag. Organisator Rob Roth zegt dat de Click + Drag avonden zijn voortgekomen uit zijn ,,interesse voor Internet babbelkanalen, de underground gemeenschappen op het Internet en CU-SeeMe" (een soort videotelefonie via internet, jvb). Click + Drag is hét avondje uit voor de superhippe Newyorkse cyberscene, zo laat ik me door Roth vertellen, waarbij het publiek bestaat uit een vrolijke mix van nerds, leertypes en travestieten. De kledingvoorschriften spreken in ieder geval boekdelen: sexy robot, fetish, cyberslut, cyberpunk, gender-hacking, cyborg, classic nerd, glam nerd or head-to-toe black. Wanneer jouw outfit niet aan een van deze volwaarden voldoet, dan kom je gegarandeerd niet naar binnen. Godzijdank, dat je ook geheel in het zwart mag verschijnen, want eerlijk gezegd weet ik niet goed wat ik van de andere mogelijkheden moet maken.


>>> Lees verder

NRC Webpagina's
22 OKTOBER 1998

Archief:
Vlotte truien en khaki broeken
tijdens Internet World beurs
 
(10 oktober 1998)

De realiteit is: failure 
(10 oktober 1998)

Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)