S U P P L E M E N T
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 
E-mail uit New York

Internetjournalist Jeroen van Bergeijk bericht in de column E-mail uit New York over de nieuwe media scene in de 'Big Apple'. Dit is de tweede aflevering.

Date: Wed, 15 October 1998 00:33:07 - 0200
From: Jeroen van Bergeijk <jvb@ziplink.net>
To: web@nrc.nl
Subject: Vlotte truien en khaki broeken tijdens Internet World beurs

Al van verre zie je ze aan komen sjokken, de bezoekers van Fall Internet World 1998. Ze torsen dikke tassen met folders, ze dragen honkbalpetjes met het logo van ZDNet, buttons met teksten als ,,Plug-ins suck!", AOL naambordjes en t-shirts van Internet.com. Sommigen hebben lichtgevende Intel sleutelringen. Zelfs in New York levert dit schouwspel meewarige blikken van voorbijgangers op.

Fall Internet World
1998
Fall Internet World 1998 (Foto Earthcam)
De Fall Internet World beurs is vanouds dé plek waar je de nieuwste ontwikkelingen van het Internet kunt gadeslaan. Zeg maar, de Uitmarkt van World Wide Web. Vorig jaar werden hier de ideeën achter de ‘portal sites’ geïntroduceerd, (de vernieuwde, uitgebreide zoekmachines van sites als Excite en Infoseek), twee jaar geleden was het buzzword ‘push-technology’. En daarmee is al onmiddellijk aangegeven dat de zaken die op Fall Internet World worden gepresenteerd met een korreltje zout moeten worden genomen. Want in 1998 is het begrip ‘push’ dan misschien nog niet vergeten, maar wel diep verguisd.


>>> Lees verder

NRC Webpagina's
15 OKTOBER 1998

Archief:
De realiteit is: failure 
(10 oktober 1998)

Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)