U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
Klik hier
N R C   H A N D E L S B L A D  -  R A D I O  &   T E L E V I S I E
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 


S e l e c t i e


Televisie

Radio

T V   V O O R A F :
Verraste prominenten
Omzien in wederzijdse bewondering, dat kunnen ze goed bij de BBC. Naarmate de Britse staatsomroep meer onder druk komt te staan van concurrerende kanalen, worden er steeds vaker jubileumshows uitgezonden waarin de coryfeeën elkander feliciteren met hun glorieuze verleden. En vanavond is This is your life aan de beurt, want er is een excuus: de duizendste aflevering.


T V   V O O R A F :


De grootste maritieme fraude aller tijden
Misdaad op zee loont en is een lucratieve bezigheid waarbij jaarlijks een geschat bedrag van 15 miljard dollar in de verkeerde zakken of op de verkeerde bankrekeningen terechtkomt. Dit thema staat centraal in de tweedelige Engelse documentaire Misdaad op Zee, waarvan de AVRO zondagavond het eerste deel uitzendt.


F I L M   V O O R A F :


Zwanger van symbolen
Het festival van Locarno beloonde hem onlangs met een Gouden Luipaard voor zijn oeuvre. Op televisie dit weekeind De Vierde Man en een gesprek over zijn leven en carrière - Paul Verhoeven.


F I L M   V O O R A F :


Iedereen is bang om dood te gaan
Jos Stelling is een filmregisseur met de plastische visie van een schilder. In een interview in deze krant in 1995 zei hij over zijn verfilming van het middeleeuwse toneelstuk Mariken van Nieumeghen: "Met Mariken heb ik geprobeerd een middeleeuwse sfeer op te roepen, maar het uiterste - de ziel - ontbrak. Ik heb er door leren schilderen, maar een schilderij heb ik niet gemaakt."


R A D I O   A C H T E R A F :


Radio Sydney
De luisteraars van Radio 1 vergrijzen. Het merendeel is boven de vijftig en daarom achten de programmamakers onder leiding van Piet van Tellingen het dringend nodig een jonger publiek aan zich te binden. De Olympische Spelen bieden hun daartoe een ideale mogelijkheid. Want hoe trek je jongeren? Door overspannen geschreeuw van dolgeworden reporters die het nationale wij- gevoel versterken.


NRC Webpagina's
23 SEPTEMBER 2000


( a d v e r t e n t i e s )

24/7 Media Europe ad

24/7 Media Europe ad

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad