U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.

NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE


Dossier Elektronisch zakendoen

Nieuws

Achtergrond

Internetwinkels

Detailhandelsconcern

Banken en verzekeraars

Industrie en zakelijke dienstverleners

Arbeidsbemiddelaars

Dossier Elektronisch uitgeven

Links






Reacties

Internetwinkels

Eén computer, vele webwinkels
(4 september 2000)
Bedrijven uit de 'oude' economie maken zich klaar voor het internettijdperk en investeren miljoenen in projecten op het wereldwijde web. Geld verdienen op internet, hoe gaat dat? Hagemeyer brengt een groot aantal webwinkels voor de zakelijke markt bij elkaar in één computersysteem.

Internet-reus Amazon ziet horizon dichterbij komen
(29 juli 2000)
Internetwinkel Amazon is uit de gratie bij beleggers. Groei is leuk, maar het wordt tijd om winst te maken. "De horizon is dichterbij komen te liggen."

Winkels op Internet deugen niet
(2 november 1999)
Nederlandse Internetwinkels voldoen niet aan de eisen die gesteld worden aan een conventionele winkel. Dat concludeert de Consumentenbond uit onderzoek naar 150 websites die producten aanbieden.

Alarmbel rinkelt na echec Boo.com
(19 mei 2000)
Met de ondergang van webwinkel Boo.com ontwaken financiers. De geldkraan kan opeens dicht gaan.

Mode-webwinkel Boo.com failliet
(18 mei 2000)
De Europese online-zakenwereld heeft gisteren zijn eerste opzienbarende faillissement beleefd. Boo.com, dat sportkleding, mode en schoenen via het internet verkoopt, gaf gisteravond de strijd op nadat het er niet in was geslaagd twintig miljoen pond (75 miljoen gulden) aan nieuwe kredieten te krijgen.

Op veilingsite groeit fraude het snelst
(12 mei 2000)
De omstreden verkoop van een schilderij via internet vestigt andermaal de aandacht op de veilingssites. De omzetten nemen toe, het aantal bedrogen kopers ook.

Jeff Bezos: Gigant op de pof
(28 april 2000)
Menig Internetbedrijf dat nog geen vijf jaar bestaat en nog geen cent winst heeft gemaakt, is nu meer waard dan ondernemingen die het al tientallen jaren goed doen. Gouden bergen worden verwacht door investeerders en beleggers van Internetbedrijven die sinds een jaar of wat aan de lopende band worden opgericht, soms letterlijk op zolderkamertjes.

Themabijlage: Profiel Webwinkelen
(13 april 2000)
Webwinkelen houdt iedereen in zijn greep. Bedrijven en consumenten zijn op Internet naarstig naar elkaar op zoek. E-commerce is de hype voorbij, maar niemand weet hoe het wereldwijde winkelcentrum er werkelijk gaat uitzien. Ervaren Internet-gebruikers roemen de vele keuzes, beginnelingen raken de weg kwijt en haken vaak af. "Winkelen is ook een sociale bezigheid."

Online veilingen
(13 maart 2000)
Digitale veilinghuizen schieten als paddestoelen uit de grond. Ibazar en Let's buy it, de nieuwste online veilingen, openden vorige week hun deuren. Ook de online boekwinkel Bertelsmann Online (BOL) voegde vorige week een veiling aan de site toe. Andere veilingen, zoals Veiling.com, QXL en Spott, bestaan al iets langer.

Brullende Jeff Bezos koning Internet
(17 februari 2000)
De 36-jarige Jeff Bezos is met zijn Amazon.com een van de tycoons van het Internet. Een gesprek in zijn hoofdkwartier in Seattle.

Internetshoppen in VS populair
(10 februari 2000)
Boodschappen doen via Internet wordt in de Verenigde Staten steeds populairder. En dat is niet zo verwonderlijk: doe je boodschappen op het net, dan tref je geen lange rijen voor de kassa en hoef je niet te sjouwen met zware tassen.

Digitale snelweg leidt niet naar de zon en de zee
(27 januari 2000)
Vakantiereizen boeken via Internet is nog niet zo'n succes als voorspeld. De grote touroperators en de luchtvaartmaatschappijen beschermen het reisbureau op de hoek. Bovendien, waar kan je anders klagen als de vakantie tegenvalt?

Internetwinkels VS verkopen 300 procent meer
(30 december 1999)
De verkopen via Internet in de Verenigde Staten zijn tijdens en rond de Kerstvakantie gestegen met driehonderd procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dat is een van de conclusies van een onderzoek van het onderzoeksbureau The Boston Consulting Group.

Liever naar het warenhuis
(24 december 1999)
Het winkelen via Internet groeit omstuimig, zowel in de Verenigde Staten als in Nederland. Maar voor hun kerstinkopen bezoeken Nederlanders toch het liefst de feestelijk ingerichte winkelcentra.

Het Wal-Mart van de e-commerce
(17 decemebr 1999)
Amazon.com heeft zich de afgelopen maanden ontpopt als het e-commerce bedrijf bij uitstek van de Verenigde Staten. Het bedrijf is inmiddels de onbetwiste leider onder de zogeheten eTailers.

'Internet is aanvulling op bestaande winkels'
(8 december 2000)
Bestaande winkelketens gaan het meest profiteren van het Internet, zegt Hans Breukhoven van de Free Record Shop. Echte winkels hebben meer toekomst dan virtuele. David Bowie wist niet meer dan 247 cd's via Internet te verkopen.

Winkels op Internet deugen niet
(2 november 1999)
Nederlandse Internetwinkels voldoen niet aan de eisen die gesteld worden aan een conventionele winkel. Dat concludeert de Consumentenbond uit onderzoek naar 150 websites die producten aanbieden.

Pingelaars bundelen zich op Internet
(2 november 1999)
Nederlandse consumenten op het Internet kunnen vanaf vandaag gezamenlijk inkopen doen om zo korting te bedingen bij leveranciers. In navolging van de Verenigde Staten, waar inkoopcombinaties een bekend fenomeen zijn, is vandaag de eerste Nederlandse inkoopcombinatie op Internet onder de naam Nokdown (www.nokdown.nl) van start gegaan.

NRC Webpagina's
19 mei 2000

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad