U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
   M E D I A

NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Kroatische media hopen op meer armslag
Nu de parlementsverkiezingen in Kroatië zijn gewonnen door de oppositie, hopen de onafhankelijke media op meer persvrijheid.

Sartre is dood, maar Le Monde des Débats leeft
Le Monde des Débats, nieuw op de bladenmarkt, markeert een wijziging in de houding van de Franse intellectuele elite: minder politiek, minder abstract en nieuwsgieriger naar de buitenwereld

Eindafrekening voor Baan dreigt in 2001
Baan reorganiseert zwaar, voor de tweede keer in 15 maanden. De verliezen houden aan. Het softwarebedrijf hoeft op korte termijn niet voor een faillissement te vrezen. Maar eind volgend jaar volgt een enorme rekening.

Bloot op Internet stuwt winstgroei Playboy- bedrijf
Hoewel het mannenblad Playboy nog steeds hèt uithangbord is voor Playboy Enterprises haalt de onderneming de winst inmiddels met bloot op Internet en betaaltelevisie.

Wegener: in 2000 omzet naar 2 mrd
Uitgever Wegener Arcade verwacht in 2000 "nagenoeg zeker" een omzet van twee miljard gulden te halen. Dat zei bestuursvoorzitter Jan Houwert gisteren in zijn nieuwjaarstoespraak. Wegener zette in 1999 1,5 miljard om.

Nieuwe website Wal-Mart
Het Amerikaanse Wal-Mart, de grootste winkelketen ter wereld, heeft deze week een vernieuwde en sterk uitgebreide website gelanceerd. De Internetwinkel heeft een aanbod van 600.000 verschillende artikelen, van kleding en elektronica tot speelgoed en boeken, en daarnaast een reisbureau en een autoverhuurder.

Naadloos over naar de koffie
Dit is nog niet eerder vertoond op de Nederlandse televisie: de live- studio commercial. In zijn nieuwe Veronica-show Televisione di Rolfo, waarvan morgenavond de eerste aflevering wordt uitgezonden, wandelt presentator Rolf Wouters over de studiovloer van het ene setje naar het andere en maakt aldaar reclame voor Nescafé. En ook in de volgende zeven afleveringen komt dit merk telkens aan bod. Het idee, door Wouters zelf geopperd, is gebaseerd op een verschijnsel dat in Italiaanse tv-shows al gemeengoed is

Belang Endemol in Spaans internetbedrijf
Amusementsconcern Endemol neemt een belang van 26,4 procent in het Spaanse internetbedrijf Telepolis.com uit Barcelona. Doel van de samenwerking is de ontwikkeling van Spaanstalige nieuwe mediatoepassingen rond de entertainmentprogramma's van Endemol. Het bedrijf wil zich meer gaan toeleggen op nieuwe media. Endemol ziet de participatie in Telepolis dan ook als een belangrijke stap in de opbouw van een Nieuwe Media- divisie. Telepolis beschikt over een zelfontwikkelde zoekmachine, een webmailservice en een eigen digitaal dagblad.


Wat zal het volgende millennium brengen? Er is natuurlijk maar één manier om daar achter te komen: lees je horoscoop. ZDNet heeft een overzicht met recensies van astrologie-websites, zodat je zelf de meest gunstige kunt uitzoeken. Hun eigen 'Yastrologer' geeft elke dag een korte horoscoop en met links naar, bijvoorbeeld, de Christopher Walken Website, want hij is 'the creepiest Aries of all'. (www.zdnet.com/yil/content/roundups/astrology.html)

NRC Webpagina's
4 JANUARI 2000



( a d v e r t e n t i e )

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)