U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

'Geen verkoop TMF'

Wegener: in 2000 omzet naar 2 mrd

Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 4 JAN. Uitgever Wegener Arcade verwacht in 2000 " nagenoeg zeker" een omzet van twee miljard gulden te halen. Dat zei bestuursvoorzitter Jan Houwert gisteren in zijn nieuwjaarstoespraak. Wegener zette in 1999 1,5 miljard om.

Alleen het afketsen van de in september aangekondigde overname van de regionale dagbladen van uitgever VNU kan nog roet in het eten gooien. De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), die toeziet op de concurrentieverhoudingen, bekijkt nog of het marktaandeel van Wegener door de overname niet te groot wordt. Wegener heeft er echter "alle vertrouwen" in dat de NMa de overname goedkeurt, aldus Houwert vanmorgen in een toelichting. Wegener verwacht voor 2000 een forse toename van het bedrijfsresultaat. Een winstverwachting zegt Houwert door de onzekerheid rond de overname van de VNU-titels niet te kunnen geven. Voor de tweede helft van 1999 verwacht hij een lichte winstgroei.

Wegener Arcade verandert zijn naam in de loop van dit jaar in Wegener NV. De naam Arcade is, tegelijk met de Arcade Music Group (platenmaatschappijen), drie weken geleden verkocht. De nog overblijvende Arcade Media Group, waar het op jongeren gerichte televisiestation The Music Factory en de radiozenders Radio 10 FM en Love Radio deel van uitmaken, krijgt een nieuwe naam: Wegener Radio en Televisie.Van afstoten van de radio- en televisiepoot van Wegener is geen sprake, zo benadrukt Houwert. "Die blijft absoluut een kernactiviteit." Wel is Wegener op zoek naar een "strategische partner" om tot schaalvergroting te komen in deze "zeer in beweging zijnde sector". Onderhandelingen met SBS liepen onlangs spaak, Wegener zoekt nu een andere partner.

De kortgeleden opgerichte dochter Wegener eMedia (WeM), waarin het concern zijn Internetactiviteiten bundelt, lanceert deze maand een nieuwe vacaturesite, JobTrack. "Wij hebben via onze regionale kranten een sterke positie op de markt voor personeelsadvertenties", aldus Houwert. JobTrack gaat die online aanbieden. WeM richt zich voorts op andere Internetdiensten die, aldus Houwert, "nauw zullen aansluiten bij onze kernactiviteiten". Dat zijn gedrukte media (kranten, huis-aan- huisbladen), direct marketing diensten, cartografie, gemeentegidsen en radio en televisie.

NRC Webpagina's
4 JANUARI 2000


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)