U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Nooit lachen
Waarom wil de lach maar niet komen bij Nederlandse televisiecomedies? Ze houden het te gezellig. Het zijn politiek-correcte preekjes aan de Nederlandse kijker, de karakters zijn onherkenbaar of ze ontwijken de hedendaagse hypocrisie door heimwee-onderwerpen.


W E B   W E R E L D :


Anti-reclame voor het web
Naar verluidt is het zappen een uitvinding van Canadese kinderen die in de jaren zeventig wedstrijdjes deden wie het langst over tv-kanalen kon surfen zonder in een reclameblok te raken. Toen het verschijnsel enige omvang begon aan te nemen, werden er in de Verenigde Staten onmiddellijk congressen aan gewijd. Ongeruste reclamemakers zagen hun doelgroepen wegvluchten.


F I L M   V O O R A F :


Xanadu
Af en toe was ze nog wel eens stoer, Olivia Newton-John. In de clip van 'Let's get physical' bijvoorbeeld, waarin ze gymt met jongens in minislips die met de seconde gespierder worden. En bij toeval was ze ook nog wel eens angstaanjagend, zoals in de film Grease waarin ze als een ware schizofreen van het ene op het andere moment van een naïef muurbloempje verandert in een woeste, uitbundig dansende en zingende femme fatale.

NRC Webpagina's
13 APRIL 1999


Videoclip

Webwereld


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)