U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Burgerjournalist
De Avro en Karel van de Graaf zijn anderhalf jaar bezig aan een interessant experiment: Civic Journalism. Ze noemen het zelf niet zo, maar het lijkt er wel op. Burgerjournalistiek is uit Amerika overgewaaid en blijft dichtbij het dagelijkse leven van de burger. Wat de journalist "nieuws" vindt, heeft niet altijd maatschappelijk belang, laat de affaire Monica Lewinsky zien. De burgerjournalist reduceert zijn berichtgeving niet tot emoties, persoonlijke kwesties of schandaaltjes, maar brengt opbouwende verslaggeving over de wereld om ons heen.


T V   V O O R A F :


Een Amerikaanse droomquiz
Twee programma's hebben in Amerika het verouderde genre van de televisiequiz teruggebracht op prime-time: zowel Who wants to be a millionaire als Greed behoren tot de best bekeken programma's van dit seizoen. Het genre sprak vooral ouderen aan en was daarmee niet interessant voor adverteerders. Althans, dat was de gangbare mening onder televisiebazen. Deze zomer had ABC nog enkele uren zendtijd te vullen.


F I L M   V O O R A F :


Boy Hero
Volgens de overlevering is Pavlik Morozov een held óf een verrader. Het is een curieus epitheton voor een boerenzoontje uit het dorp Gerazimovka in de Oeral. De reden voor deze status is echter minder raadselachtig. Pavlik is de personificatie van het stalinisme en dus zwart of wit, kortom, een jongere uitvoering van Horst Wessel.


NRC Webpagina's
25 NOVEMBER 1999


Videoclip


E-mail uit New York

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)