NIEUWSSELECTIE
KORTE
BERICHTEN
RADIO & TELEVISIE
MEDIA
|
'Lange arm overheid reikt te diep in omroep'
De Tweede Kamer heeft de plannen van de regering voor reorganisatie van
de publieke omroep flink aangescherpt. Bijltjesnacht wordt in
omroepkringen de laatste nacht van het parlementaire jaar niet zonder
gevoel voor dramatiek genoemd.
Goede Tijden, Slechte Tijden: De slimste marketing-stunt in tijden.
In zeven jaar tijd Is Goede Tijden Slechte Tijden uitgegroeid tot een
miljoenenbedrijf. De serie houdt zichzelf in stand. De jongste loot aan
de boom is de Goede Tijden, Slechte Tijden-quiz, het toppunt van deze
recycle-formule. De kandidaten zijn er trots op hun parate Goede
Tijden-kennis eindelijk eens op de juiste waarde geschat, sterker
nog, verheven wordt tot een waar vakgebied waarin slechts weinig experts
bedreven zijn.
Tros site op internet
De Tros doet bijzonder veel aan de site op Internet, met ondermeer een dagelijkse nieuwsvoorziening. Tros Online
is een van de modernste snufjes voorziene site, met een compleet
jongerentijdschift: Crash Magazine. Op de tros-site kan ook gestemd
worden voor de wekelijkse hitparade 'Cyber-top-50'.
Knetter Tops ingevroren
Na vorig jaar met Fruit Joy, het stoplichtijsje, furore gemaakt te hebben, kwam Nestle dit jaar met
Knetter tops: het heeft de eigenaardigheid dat het zacht begint te
knetteren zodra eraan wordt gelikt.
|
NRC Webpagina's
12 JULI 1997
|