U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
Klik hier
N R C   H A N D E L S B L A D  -  R A D I O  &   T E L E V I S I E
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 


S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Leed zappen
Je zou zeggen dat televisie alleen eenrichtingsverkeer naar de kijker biedt maar ik zie ook steeds meer verkeer in omgekeerde richting. Televisie is dus een interactief medium. Dat geldt vooral bij de verwerking van klein en groot leed. En dan heb ik het nog niet eens over het storten op een gironummer maar over de daad van het kijken zelf.


T V   V O O R A F :


Het probleem der dames
Waar draait het leven van een thirtysomething-vrouw volgens schrijvers en filmmakers om? Niet om de nieuwe feministische problematiek, niet om het jongleren tussen kind en werk, niet om carrière maken, maar slecht om één ding: Mannen.


F I L M   V O O R A F :


Zoektocht naar het paradijs
Het moet ergens aan het einde van de jaren tachtig van de vorige eeuw zijn geweest, dat alle kinderen, en dan vooral de jongetjes, ineens paleontoloog wilden worden. De ene na de andere dino-film verscheen en trok volle zalen. Onlangs nog maakte Walt Disney in Dinosaur van een dinosaurus een vertederend dier dat, in al zijn logheid, opgroeit bij primaten.


NRC Webpagina's
6 FEBRUARI 2001


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad