|
|
|
|
B E E L D :
Executie Naar het hoofd grijpen. Jaap Stam drukte zijn kale slapen helemaal in nadat hij zijn penalty het publiek in had geschoten. Frank de Boer pakte zijn schedel stevig beet, de ellebogen omhoog. Bosvelt streek tweehandig met kracht zijn haar naar achter. Alleen Kluivert beet zijn nagels, toen hij de eerste keer zijn grote kans verprutste. F I L M V O O R A F : De mens is de mens, een wolf Twee mannen met panne in een duinlandschap. De kleine zit zuchtend en steunend in de auto, de grote loopt er zuchtend en steunend achteraan. Gestrand zijn ze, en ook nog gewond. De opening van Roman Polanski's Cul-de-sac (1966) wekt onmiddellijk associaties met Herenleed en Beckett. Absurdisme uit een voorbije tijd. Vervreemding heette dat. F I L M V O O R A F : American Heart American Heart is het soort film waarbij je je na afloop realiseert dat het licht in de kamer nog uit is. En eigenlijk kan je je dan niet zo goed meer voorstellen dat er überhaupt nog ergens licht bestaat. Zelfs de verfmengmachine van de klusgigant krijgt het niet zwarter dan dit.
|
NRC Webpagina's 30 JUNI 2000
|
Bovenkant pagina |
|