U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Van schurk tot held
De vrouw die het glazen plafond overwint en aan het hoofd van een bedrijf komt, kan zich op meer mediabelangstelling verheugen dan een mannelijke collega. Ook dat heeft bijgedragen aan de hype rond World Online.


V I D E O C L I P :


Lofzang op het lichaam
Nog steeds hebben videoclips de reputatie van snel gemonteerde filmpjes, die ongeschikt zijn voor zenuwlijders en andere gevoeligen. Nu zijn er inderdaad heel wat duizelingwekkende video's. Veel regisseurs weten nog steeds niets anders te verzinnen dan snelle, harde muziek te vertalen in flitsend gemonteerde beelden. Maar de dagen dat stuiterende filmpjes de MTV- programma's beheersten zijn al lang voorbij. Videoclips zijn er in alle soorten, van hypersnel tot uiterst traag.


F I L M   V O O R A F :


Earthquake
Niet de acteurs maar de special effects zijn de echte sterren in de rampenfilms die in de jaren zeventig in grote getale werden vervaardigd. Of het nu ging om een brandend flatgebouw (Towering Inferno), een zinkende oceaanstomer (The Poseidon Adventure) of een door sneeuwstormen belaagd vliegveld (de Airport-serie), de plot was onveranderlijk ondergeschikt aan het visuele spektakel.


NRC Webpagina's
17 MAART 2000


Digitale

Apestaartje


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)