U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Drukke kinderen
Waar is de hyperventilatie gebleven? Ik hoor er nooit meer over. Nu is er ADHD, de drukke kinderen die na het slikken van Ritaline rustig worden. De afkorting is uit het niets opgekomen en wordt een alledaags synoniem voor "druk" en "onrustig", zoals "hyperventilatie" een equivalent werd voor "woede". De marketing van kalmeringsmiddelen gaat dan vanzelf.


T V   V O O R A F :


Het is gewoon televisie
"En dan volgen nu beelden." Het is een terugkerend zinnetje in het nieuwe programma van Arjan Ederveen en Arnoud Holleman en tevens een kloppende samenvatting van de inhoud. De naam van de dertiendelige serie is al even passend: Televisie. En daar gaat het ook nog over - de voortdurende beeldenstroom die de achteloze zapper als een hengelaar aan de oever van een kabbelend beekje voorbij ziet trekken. Is het persiflage, is het komedie, is het satire? Is het kunst?


F I L M   V O O R A F :


Ernest goes to jail
Weinig is treuriger dan onbewogen, zonder zelfs maar de flauwste glimlach om de lippen, te kijken naar capriolen die leuk bedoeld zijn. Een volle zaal zit zich een ongeluk te lachen en jij zit daartussen, er niets aan te vinden. Je snapt niet hoe het mogelijk is, hoe jij ongevoelig kunt blijven terwijl hier blijkbaar onbedaarlijke pret wordt gemaakt. En je kunt alleen maar hopen dat het snel voorbij zal zijn.


NRC Webpagina's
8 MAART 2000


Digitale

Apestaartje


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)