U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Veilig kijken
We hebben een probleem, dat is duidelijk, een probleem met het overheidsgezag. Als je wilt, kun je elke avond de politie over het scherm laten marcheren. De kijker die dat allemaal heeft gezien, blijft binnen, want het is buiten niet pluis. Maar gelukkig, er zijn overheidsdienaars die ons beschermen.


T V   V O O R A F :


Luiers meest zap-gevaarlijk
Zappen tijdens reclameblokken is één van de grootste zorgen van de adverteerder op televisie. De idee dat enkele honderdduizenden guldens de ether in worden geslingerd en slechts een enkeling - die waarschijnlijk toch al niet van plan was het product te kopen - de boodschap bekijkt, kan in menig directiekamer leiden tot onderdrukt gevloek. Reclamebureaus en 'inkopers' van reclametijd en -ruimte, proberen ook zo goed mogelijk de doelgroep van het product te bereiken, maar de grote vraag is: wat doet een televisiekijker met een afstandsbediening in de hand bij of tijdens een reclameblok?


F I L M   V O O R A F :


Higher learning
Maatschappelijk engagement is een mooi ding, zolang het tenminste binnen de politieke arena gehouden wordt. Zodra politieke of morele boodschappen verpakt worden in celluloid en film overgaat in pamflettisme, is het resultaat zelden interessant. Dit geldt helaas ook voor Higher Learning, de derde speelfilm van John Singleton, maker van het bejubelde Boyz N the Hood en het verguisde Poetic Justice.


NRC Webpagina's
5 OKTOBER 1999


Videoclip


E-mail uit New York

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)