U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
De lippen van List
Liesbeth List heeft helemaal niet van die zwierige, dikke lippen. Blijkt dus allemaal kunstige make- up te zijn, zag ik bij Villa Felderhof gisteren. Onopgemaakt en met het dunne haar in de war kwam ze bij de Franse villa aan en ze zei dat ze nooit op straat werd herkend. Inderdaad was ze een ander persoon.


T V   V O O R A F :


Hamburgers met patat
Nergens verworden antibewegingen zo snel tot gemeengoed als in de kunst. En niemand weet dat beter dan Peter Klashorst. Klashorst, die begon als 'wilde schilder' van seksueel expliciete en agressieve werken, schakelde dan ook over op abstract schilderen zodra zijn originele stijl begon aan te slaan. Een volgende stilistische zwenking volgde in 1989 toen hij de groep After Nature oprichtte, die zich sterk maakte voor de figuratieve schilderkunst en zich afkeerde van de 'ismen' in de kunst.


F I L M   V O O R A F :


Secrets and Lies
Hoe echter, hoe beter. Dat lijkt als motto te gelden voor veel hedendaagse films. Waarbij onder 'echter' een nogal naïeve opvatting van de werkelijkheid schuilgaat. Probeert niet elke film echt en authentiek te zijn in de verhalen die hij vertelt, de personages die hij opvoert en de sfeer die hij schetst? Nee, 'echt' in de moderne film betekent dan ook realistisch, van dat gewone. Zoals je een reportage zou verwarren met een documentaire.


NRC Webpagina's
31 AUGUSTUS 1999


Videoclip


E-mail uit New York

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)