U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Gewoon vijftien
Blauw Licht had een briljant idee: we nodigen eens twee vijftienjarigen uit om het over televisie te hebben. Een initiatief van dit prime time praatprogramma om na te volgen.


R E C L A M E :


Balanceren op een slap koord
De gemeente Dordrecht gaat adverteerders met teksten of afbeeldingen die tot klachten leiden beboeten met 10.000 gulden, wanneer blijkt dat ze niet voldoen aan de eisen van de Reclame Code Commissie. Adverteerders moeten een contract ondertekenen met de boeteclausule, voordat ze in de stad kunnen adverteren. De gemeente hoopt daarmee te voorkomen dat de stad overwoekerd wordt met reclame-uitingen die bij de bevolking in het verkeerde keelgat schieten.


F I L M   V O O R A F :


Braveheart
Twee films uit het afgelopen jaar hebben de bloederigheid van de oorlogsscènes uit Braveheart overtroffen. In Paul Verhoevens Starship troopers werd slechts één tactiek getoond, die van het leegschieten van het geweer op buitenaardse insecten, waarbij geen ledemaat en hersenpan werd gespaard. Spielbergs Saving private Ryan liet helemaal geen tactiek zien, maar bekeek de hel vanuit de ogen van de soldaten die volledig overrompeld werden. Het meeslepende avonturenspektakel Braveheart neemt de tijd, bijna drie uur, om de voorgeschiedenis en de aanvalsstrategie van een oorlog begrijpelijk te maken, compleet met de bloederige gevolgen en het opgeklopte heldendom.

NRC Webpagina's
7 JANUARI 1999


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)