U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

O O G   I N   O O G :
Een ontploffing
Eén ogenblik van onbedachtzaamheid kan maken dat ook de politicus eeuwig schreit. Zijn de media-optredens van de lijsttrekkers daarom aan de voorzichtige kant? Het heeft er zeker mee te maken.


R E C L A M E :


Lepeltje brintapap voor een manager
'Even Apeldoorn bellen' hoort met 'Foutje bedankt', en 'Hapklare brokken' en 'Uw terechte keus' tot het copywriters-Nederlands dat in het algemeen spraakgebruik is opgenomen. Hoe dat komt? Door de situaties, de personages, de tekst die bekt? Alles bijelkaar? Als zo'n claus het tot algemeen gebruik brengt, is het een soort Gesamtkunstwerk. Het heeft wortel geschoten. Als een yup in de kroeg zijn derde glas bier omgooit, kan hij desnoods zeggen: 'Even Apeldoorn bellen'. Als ik een yup was zou ik het niet doen, maar niet alle yuppen zijn gelijk.


F I L M   V O O R A F :


Die Brücke
Elke man blijft een jongen, ook nu de dienstplicht is afgeschaft. En voor jongens blijft spelen dat je vecht voor je leven en de vijanden doodt die jou en je naasten bedreigen van alle tijden. Of ze het nu doen met een plank in de vage vorm van een geweer, of met een bij Bart Smit gekochte Smith & Wesson, of met de muis in de hand op een spelcomputer; de jongensfantasie maakt het allemaal even echt.

NRC Webpagina's
30 APRIL 1998


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)