U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

O O G   I N   O O G :
Schoonvadertje
Begin ik last te krijgen van een Jaap de Hoop Scheffer-fobie? Het lijkt er soms verdacht veel op.


T V   V O O R A F :


Rob Scholtes dramatische triomf
Ergens op aarde loopt waarschijnlijk iemand rond - loopt - die een drieëneenhalf jaar geleden op het denkbeeld kwam, de schilder Rob Scholte te vermoorden. Hij zou dat doen met een bom die in zijn auto moest ontploffen als Scholte wegreed. Dat was geen eenvoudig karwei: explosieven kopen, een mechanisme bouwen, dit ongemerkt verstoppen, enz. Meer haat, meer voorbedachte rade, meer gluipen kun je je bij een moordenaar niet voorstellen. De opzet slaagde in zoverre dat de bom ontplofte, maar het slachtoffer bleef leven, is weer aan het werk - en hoe! - maar heeft geen benen meer.


F I L M   V O O R A F :


Singles
Als we film mogen geloven, liepen Amerikaanse jongeren in de jaren zestig vooral rond in hun zwembroek. Volgens films als Muscle beach party en The ghost in the invisible bikini sleet de jeugd al surfend en flirtend hun dagen. Ze vieren een zomer die nooit ophield, en de kijker geniet. Een decennium later blonk Saturday night fever ook uit in naïviteit en pas in de jaren tachtig zou de worstelende jeugd zich herkennen in serieuze tragikomedies als The breakfast club. Drie jaar geleden werd er een bruut einde gemaakt aan alle idyllische tienerfilms met het keiharde Kids.

NRC Webpagina's
29 APRIL 1998


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)