U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Uitgevers samen
in digitale knipselkrant

De interne knipselkrant is populair bij veel bedrijven, overheidsdiensten en instellingen. Het bespaart de personeelsleden die graag nieuws en achtergronden over hun sector lezen veel tijd en geld. De documentalist of bibliothecaris schaft zich dagelijks op kosten van de zaak een stapel kranten, tijdschriften en vakbladen aan, knipt er een op de werkgever toegesneden hoeveelheid artikelen uit en legt ze op het kopieerapparaat. Het aantal "eigen' krantjes dat op deze manier wordt samengesteld en gedistribueerd loopt in de tienduizenden.



Uitgevers willen op Internet samengaan
Negen van de belangrijkste kranten- en tijdschriftuitgeverijen in Nederland ontwikkelen een systeem om gezamenlijk via Internet een aanbod aan artikelen toegankelijk te maken voor bedrijven en instellingen.



Nederland 1 mogelijk commercieel
De omroepen van Nederland 1 willen gezamenlijk een commerciële toekomst onderzoeken als hun rol binnen het publieke bestel wordt gemarginaliseerd. ,,Wij laten ons niet in een sterfhuiscontructie drukken'', zei NCRV-voorzitter A. Herstel vandaag in Hilversum.

NRC Webpagina's
12 JUNI 1996


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)