O V E R Z I C H T A L L E R E A C T I E
S E C O N O M I S C H
Reacties en meer suggesties kunt u sturen naar:
wweconomisch@supplement.nrc.nl
anonimiteit van de diGitaLiteit: tijd voor menselijke meerwaarde!
De anonimiteit van het SOLLICITEREN op het Web
zal moeten worden aangevuld met professionaliteit.
De koppeling van mensen en informatie is iets anders
dan het koppelen van mensen en functies. Dat vraagt
om meer. Om vak-kundigheid.
Kiezen voor VNU's on-line service, voor Wolters Kluwer's
nieuwste acquisitie, voor TMP's advertentie-site of:
voor arbeidsbemiddelings-professionals als Jobbing Mall
(http://www.jobbingmall.com) of de matchbank (http://www.matchbank.com)
maakt wel degelijk verschil!
Kiezen...
matchbank = diGitaL worKpooLinG
[Vrijdag 12 september 1997 22:15]
Economische mogelijkheid internet
Ik voorzie een vraagbaak waar een team "deskundigen", een FAQ lijst
doorploegt, en met $ een antwoord geeft.Misschien niet op elke vraag, maar
als er repetitie is wel.Dat kan dan best weer een discussie opleveren. Niet
elke deskundige is deskundig nietwaar? Maar als de kwaliteit van de vragen
en antwoorden goed is mag het m.i. best $ zijn.
Wop Ates
wolter (wop) Ates
[Dinsdag 20 mei 1997 23:26]
Adverteren/commercie
Langzaam zullen producten en diensten ook steeds meer online worden
aangeboden, echter niet alleen bij het aanbieden zullen nieuwe technieken
hun intreden doen, ook drukt de techniek zijn stempel op de producten en
diensten. Heeft het zin om veel geld in deze nieuwe media te investeren,
websites, e-mail of kunnen bestaande producten en diensten zo worden
aangepast dat ze via meeren media toegankelijk zijn?
"lucas"
[Dinsdag 13 mei 1997 14:09]
Gebruik van Internet
Het Internet is geen hype meer. Maar wat moet je ermee? Het is
nauwelijks weg te denken en toch zijn er maar weinig bedrijven of
consumenten die er werkelijk voordeel mee halen. Surfen en informatie
opzuigen is leuk om je hobby uit te breiden, of wellicht als hobby op
zich, maar er beter van worden is wat anders.
Voor de consument is het (nog) niet mogelijk om je hypotheek ermee te
verlagen, nieuwe hobbies vinden is niet afhankelijk van een medium en
een nieuwe relatie aangaan is net zo moeilijk/makkeli...
mark
[Dinsdag 29 april 1997 09:39]
Bijdrage 4: Adverteren/commercie
Ik denk dat reclame op internet een van de meest interessante onderwerpen
is van het moment. Enkele weken geleden berichtte Adformatie nog dat er
een tweedeling is ontstaan tussen slechts enkele reclamebureaus die het
medium wel serieus nemen en de meerderheid die nog steeds aan de zijlijn
staan toe te kijken. Waarom dan deze passiviteit van de reclamewereld?
Internet is toch een medium waar iedere marketeer alleen maar van kan
dromen? Beeld, tekst en geluid gecombineerd met een direct contac...
Thijs Vieleers
[Donderdag 27 maart 1997 14:18]
Economische Ontwikkeling en het Internet
Economische Ontwikkeling en het Internet
Voordat u verder leest wil ik u eerst waarschuwen voor het feit dat deze
bijdrage een hoog Star Trek gehalte heeft en een aantal speculatieve
elementen bevat. Evenwel wil ik toch een aantal economische en financiele
aspecten van het Internet aan u presenteren, waarvan ik denk dat zij
belangrijk zullen worden voor de Nederlandse economie. Het is namelijk te
verwachten dat het Internet in de volgende eeuw de structuur van de
wereldeconomie en dus ook de Nederlandse ...
Hans Amman
[Maandag 17 maart 1997 14:11]
Pakketjes aan huis, verleden en toekomst
De vergelijking van Internet met de uitvinding van de boekdrukkunst en de
constatering dat Internet een globaliseringstendens met zich meebrengt
inspireerden mij om op basis van een artikel in NRC Handelsblad van 11
maart 1997 een paralel te trekken tussen de ontwikkeling van het
transportbedrijf Van Gend & Loos en de ontwikkeling van een fictieve
Internet provider. Het is helaas geen reactie op eerdere bijdragen, maar
misschien roept het stuk reacties op.
In 1796 werd het huwelijk voltrokken t...
"Richard Zuidhof"
[Donderdag 13 maart 1997 10:33]
Antwoord op P. Schnek
Naar aanleiding van het stukje van Paul Schnek,
wil ik enige kanttekeningen plaatsen omtrent de commerciele mogelijkheden van
het internet.
Inderdaad zijn de potentiele mogelijkheden van het internet voor bedrijven
onbegrensd.
Besparing van tijd en geld alleen al betekenen een grotere winst. Zo bedient
Sun Computers al geruime tijd via een helpdesk op het www hun klanten, wat
jaarlijks enkele miljoenen guldens besparing oplevert.
Toch kent, vanuit commercieel oogpunt, het internet een opvallend verschil i...
"sp Sakhel"
[Woensdag 12 maart 1997 13:17]
Reactie
Ik ben van mening dat de introductie van het internet leidt tot de verdere globalisering van de markt. Waar men nu al ziet dat de internationale zenders op TV dit effect hebben is het logisch dat internet dit proces zal versnellen. Een bedrijf in Nederland dat adverteert op een Nederlandse pagina wordt over de hele wereld bekend aangezien deze pagina voor iedereen toegankelijk is. Wellicht dat hier buitenlandse orders uit voortkomen. Dit kan voor bedrijven uiteindelijk veel besparingen met zich meebrengen...
<staut@freemail.nl>
[Woensdag 19 februari 1997 13:08]
|