U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
     
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 



 WERELDWEB
 HET WEBVERHAAL
 
 UW BIJDRAGEN


Overzicht
alle bijdragen


O V E R Z I C H T  A L L E  R E A C T I E S  E C O N O M I S C H
Reacties en meer suggesties kunt u sturen naar:
wweconomisch@supplement.nrc.nl

anonimiteit van de diGitaLiteit: tijd voor menselijke meerwaarde!
De anonimiteit van het SOLLICITEREN op het Web zal moeten worden aangevuld met professionaliteit. De koppeling van mensen en informatie is iets anders dan het koppelen van mensen en functies. Dat vraagt om meer. Om vak-kundigheid. Kiezen voor VNU's on-line service, voor Wolters Kluwer's nieuwste acquisitie, voor TMP's advertentie-site of: voor arbeidsbemiddelings-professionals als Jobbing Mall (http://www.jobbingmall.com) of de matchbank (http://www.matchbank.com) maakt wel degelijk verschil! Kiezen...
matchbank = diGitaL worKpooLinG   [Vrijdag 12 september 1997  22:15]


Economische mogelijkheid internet
Ik voorzie een vraagbaak waar een team "deskundigen", een FAQ lijst doorploegt, en met $ een antwoord geeft.Misschien niet op elke vraag, maar als er repetitie is wel.Dat kan dan best weer een discussie opleveren. Niet elke deskundige is deskundig nietwaar? Maar als de kwaliteit van de vragen en antwoorden goed is mag het m.i. best $ zijn. Wop Ates
wolter (wop) Ates   [Dinsdag 20 mei 1997  23:26]


Adverteren/commercie
Langzaam zullen producten en diensten ook steeds meer online worden aangeboden, echter niet alleen bij het aanbieden zullen nieuwe technieken hun intreden doen, ook drukt de techniek zijn stempel op de producten en diensten. Heeft het zin om veel geld in deze nieuwe media te investeren, websites, e-mail of kunnen bestaande producten en diensten zo worden aangepast dat ze via meeren media toegankelijk zijn?
"lucas"   [Dinsdag 13 mei 1997  14:09]


Gebruik van Internet
Het Internet is geen hype meer. Maar wat moet je ermee? Het is nauwelijks weg te denken en toch zijn er maar weinig bedrijven of consumenten die er werkelijk voordeel mee halen. Surfen en informatie opzuigen is leuk om je hobby uit te breiden, of wellicht als hobby op zich, maar er beter van worden is wat anders. Voor de consument is het (nog) niet mogelijk om je hypotheek ermee te verlagen, nieuwe hobbies vinden is niet afhankelijk van een medium en een nieuwe relatie aangaan is net zo moeilijk/makkeli...
mark   [Dinsdag 29 april 1997  09:39]


Bijdrage 4: Adverteren/commercie
Ik denk dat reclame op internet een van de meest interessante onderwerpen is van het moment. Enkele weken geleden berichtte Adformatie nog dat er een tweedeling is ontstaan tussen slechts enkele reclamebureaus die het medium wel serieus nemen en de meerderheid die nog steeds aan de zijlijn staan toe te kijken. Waarom dan deze passiviteit van de reclamewereld? Internet is toch een medium waar iedere marketeer alleen maar van kan dromen? Beeld, tekst en geluid gecombineerd met een direct contac...
Thijs Vieleers   [Donderdag 27 maart 1997  14:18]


Economische Ontwikkeling en het Internet
Economische Ontwikkeling en het Internet Voordat u verder leest wil ik u eerst waarschuwen voor het feit dat deze bijdrage een hoog Star Trek gehalte heeft en een aantal speculatieve elementen bevat. Evenwel wil ik toch een aantal economische en financiele aspecten van het Internet aan u presenteren, waarvan ik denk dat zij belangrijk zullen worden voor de Nederlandse economie. Het is namelijk te verwachten dat het Internet in de volgende eeuw de structuur van de wereldeconomie en dus ook de Nederlandse ...
Hans Amman   [Maandag 17 maart 1997  14:11]


Pakketjes aan huis, verleden en toekomst
De vergelijking van Internet met de uitvinding van de boekdrukkunst en de constatering dat Internet een globaliseringstendens met zich meebrengt inspireerden mij om op basis van een artikel in NRC Handelsblad van 11 maart 1997 een paralel te trekken tussen de ontwikkeling van het transportbedrijf Van Gend & Loos en de ontwikkeling van een fictieve Internet provider. Het is helaas geen reactie op eerdere bijdragen, maar misschien roept het stuk reacties op. In 1796 werd het huwelijk voltrokken t...
"Richard Zuidhof"   [Donderdag 13 maart 1997  10:33]


Antwoord op P. Schnek
Naar aanleiding van het stukje van Paul Schnek, wil ik enige kanttekeningen plaatsen omtrent de commerciele mogelijkheden van het internet. Inderdaad zijn de potentiele mogelijkheden van het internet voor bedrijven onbegrensd. Besparing van tijd en geld alleen al betekenen een grotere winst. Zo bedient Sun Computers al geruime tijd via een helpdesk op het www hun klanten, wat jaarlijks enkele miljoenen guldens besparing oplevert. Toch kent, vanuit commercieel oogpunt, het internet een opvallend verschil i...
"sp Sakhel"   [Woensdag 12 maart 1997  13:17]


Reactie
Ik ben van mening dat de introductie van het internet leidt tot de verdere globalisering van de markt. Waar men nu al ziet dat de internationale zenders op TV dit effect hebben is het logisch dat internet dit proces zal versnellen. Een bedrijf in Nederland dat adverteert op een Nederlandse pagina wordt over de hele wereld bekend aangezien deze pagina voor iedereen toegankelijk is. Wellicht dat hier buitenlandse orders uit voortkomen. Dit kan voor bedrijven uiteindelijk veel besparingen met zich meebrengen...
<staut@freemail.nl>   [Woensdag 19 februari 1997  13:08]


NRC Webpagina's
APRIL 1997

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl) APRIL 1997