WERELDWEB
	 
	 HET WEBVERHAAL
	  
	 UW BIJDRAGEN
 
  
>Overzicht 
 alle bijdragen  
 
  | 
Van: Thijs Vieleers  <t.f.p.vieleers@st.hanze.nl> 
Datum: Donderdag 27 maart 1997  14:18 
 
Bijdrage 4: Adverteren/commercie 
 Ik denk dat reclame op internet een van de meest interessante onderwerpen 
 is van het moment. Enkele weken geleden berichtte Adformatie nog dat er 
 een tweedeling is ontstaan tussen slechts enkele reclamebureaus die het 
 medium wel serieus nemen en de meerderheid die nog steeds aan de zijlijn 
 staan toe te kijken. Waarom dan deze passiviteit van de reclamewereld? 
 Internet is toch een medium waar iedere marketeer alleen maar van kan 
 dromen? Beeld, tekst en geluid gecombineerd met een direct contact met de 
 klant, wat wil je nog meer?
 
 De reden hiervoor is eigenlijk heel simpel. Het heeft zich namelijk in 
 het verleden ook al eens voorgedaan. Bij de opkomst van de video-techniek 
 wist ook geen enkele reclamemaker hoe om te gaan met dit nieuwe 
 gereedschap. Gevolg: de techneut maakt een reclamefilmpjes met tientallen 
 overgangseffecten, waarbij de creativiteit ver is te zoeken. Nu zien we 
 hetzelfde gebeuren. De techneut neemt de plaats in van de creatieve, 
 omdat deze laatste niet weet om te gaan met dit nieuwe medium.
 
Thijs Vieleers (23)
 
 Student Commerciele Economie te Groningen
 
 
  
 
  | 
NRC Webpagina's 
MAART 1997
 
 
  |