Popzender MTV lijft concurrent TMF in
Het Nederlandse televisiestation The Music Factory (TMF) komt in handen
van zijn belangrijkste concurrent, het Amerikaanse MTV. MTV is
vooralsnog niet van plan de beide muziekstations samen te voegen.
TMF als populair muziekbehang
Popliefhebbers houden hun hart vast nu de populaire muziekzender The
Music Factory overgenomen wordt door concurrent MTV. Mooie maar dure
videoclips sneuvelen wellicht.
Konmar op SBS
Supermarktconcern Laurus gaat alle televisiereclames voor zijn nieuwe
supermarktformule Konmar onderbrengen bij de commerciële omroep SBS
(SBS6, Net5 en Fox). Het gaat om 'tientallen miljoenen guldens'. Dit
heeft bestuursvoorzitter Ole van der Straaten van Konmar vanochtend
bekendgemaakt.
Reclame van Legio misleidt consument
Bank Labouchere heeft potentiële beleggers ,
,onvoldoende" voorgelicht over te verwachten dividend-uitkeringen in
zijn advertenties voor de 'WinstverDriedubbelaar' van Legio. Dit
oordeelt de Reclame Code Commissie (RCC) naar aanleiding van een klacht
van het College van Belastingadviseurs (CB).
Philips leidt herstel van 'tech' in Amsterdam
Philips boekte vanochtend een forse koerswinst op de Amsterdamse beurs.
Beleggers leken zich daarmee, net als gistermiddag, niets aan te trekken
van het onderzoek dat ingesteld is naar de mogelijke handel met
voorkennis van scheidend Philips-topman Cor Boonstra.
Volop Nederlands
Satellietkijkers krijgen een steeds volwaardiger pakket aan radio- en
tv-kanalen. Op vrijdag 30 maart jl. maakten Fox en Fox Kids hun debuut
bij Canal Digitaal Satelliet, het satellietaanbod van Canal+. De twee
zenders, die samen een kanaal vullen, hebben een driejarige
overeenkomst gesloten met Canal+. Fox heeft op de satelliet
alvast de identificatie 'V8' gekregen, de naam die het kanaal na de
overname door SBS Broadcasting per 1 mei zal krijgen.
Man vast wegens kinderporno
De politie in Haarlem heeft vorige week een Haarlemmer aangehouden die
wordt verdacht van het maken van kinderporno. De politie kwam de man op
het spoor nadat een 14-jarige jongen uit Arnhem in maart aangifte tegen
hem had gedaan. De verdachte plaatste contactadvertenties in kranten en
op internet, waarin hij jongens tot achttien jaar vroeg mee te werken
aan seksueel getinte video's. (ANP)
'900 miljoen bij beursgang WOL'
Door onder meer misleidende informatie te verstrekken, heeft bankconcern
ABN Amro aan de beursgang van internetprovider World Online 900 miljoen
gulden verdiend. Dat zeggen de advocaten G. Spong en O. Hammerstein,
die uit naam van gedupeerde beleggers proberen een schadevergoeding te
krijgen. Het bedrag van 900 miljoen gulden zou de bank alleen ontvangen
als de aandelenemissie vorig jaar maart zou slagen. Daarom heeft ABN
Amro er alles aan gedaan om de beursgang goed te laten verlopen, aldus
de advocaten. (ANP)
Rechter boos op 'monster' Napster
Een Amerikaanse rechter heeft Napster, een programma om liedjes uit te
wisselen via internet, gewaarschuwd dat er geen liedjes meer op de
website mogen staan waar auteursrechten op rusten. "Jullie hebben dit
monster gemaakt, jullie zoeken het maar uit", zei rechter Marilyn Patel
voorafgaand aan een rechtszaak van de muziekindustrie tegen Napster.
(Reuters)
Personalia
Entertainer Paul de Leeuw wordt creatief adviseur voor de VARA-
televisie. Dat heeft een woordvoerder van de omroep gisteren bevestigd.
Hij zal zich anderhalve dag per week gaan inzetten voor de verbetering
van bestaande programma's. Daarnaast wil hij ideeën aandragen voor
nieuwe formats. De Leeuw begint volgende week al.
De Digitale Stad in Amsterdam, een van de oudste internetinitiatieven
van Nederland, blijft bestaan. DDS biedt sinds 1994 gratis e-mail- en
homepage-faciliteiten aan. DDS wordt opgedeeld in een commercieel
gedeelte en een publieke zone. Samen met telecombedrijf Scarlet gaat
DDS internettoegang aanbieden. De publieke zones bieden zoals nu
informatie van particulieren en organisaties.
(www.dds.nl)