|
|
NIEUWS
TEGENSPRAAK
SUPPLEMENT
DOSSIERS
ARCHIEF
ADVERTENTIES
SERVICE
|
NIEUWSSELECTIE
|
Reclame van Legio misleidt consument
Door onze redacteur FREDERIEK WEEDA
De Consumentenbond zegt "vele klachten" te hebben gekregen van mensen die niets overhielden aan de WinstverDriedubbelaar en raadt particulieren af te beleggen met geleend geld. Volgens directeur R. Verdel van Legio hebben 50.000 klanten in februari, maart of april hun contract verzilverd, van wie 40.000 winst ontvingen, 6.000 'quitte speelden' (hun rentebedrag terugkregen) en 4. 000 minder terugkregen dan ze hadden ingelegd. "Niemand heeft een schuld opgebouwd, dat is een goed resultaat." Bart Bongers, adjunct-directeur van CB, dat 1.600 leden heeft, blijft erbij dat de reclame "misleidend" is. "Het is voor de leek onmogelijk om te begrijpen hoe de constructie werkt. Hij kan niet zien hoeveel de koers moet stijgen voordat hij met het plan winst behaalt. En de advertenties waarschuwen niet voor de grote risico's die je loopt." Deze punten heeft de RCC echter afgewezen.
|
NRC Webpagina's 11 APRIL 2001
|
Bovenkant pagina |
|