U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
Klik hier
N R C   H A N D E L S B L A D  -  M E D I A
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 

Konmar op SBS

Door een onzer redacteuren
AMSTERDAM, 11 APRIL. Supermarktconcern Laurus gaat alle televisiereclames voor zijn nieuwe supermarktformule Konmar onderbrengen bij de commerciële omroep SBS (SBS6, Net5 en Fox). Het gaat om 'tientallen miljoenen guldens'. Dit heeft bestuursvoorzitter Ole van der Straaten van Konmar vanochtend bekendgemaakt.

Volgens Van der Straaten bereikt hij via die drie televisiezenders 90 procent van het kijkerspubliek. "We kunnen zo veel dichter op de zender zitten en overleggen bij wélke programma's onze reclames worden uitgezonden", aldus Van der Straaten. "Als je de reclames over negen zenders uitsmeert, dan heeft het minder impact."

De andere helft van zijn reclame-budget zal Laurus besteden aan advertenties in huis-aan-huis- en dagbladen. Het concern zal geen eigen, gratis, blad op de markt brengen zoals concurrenten Albert Heijn (Allerhande) en Dirk van den Broek (Lekker Doen) wel doen. Laurus opent deze zomer de eerste Konmar-nieuwe-stijl. Vervolgens worden er 800 geopend. De formules Super de Boer, Edah, Nieuwe Weme, Groenwoudt en Lekker & Laag verdwijnen. Bedoeling is dat het noodlijdende Laurus op deze manier een sterk supermarktconcern wordt. Het concern is ruim twee jaar geleden ontstaan na een fusie tussen De Boer Unigro en Vendex Foodgroup.

NRC Webpagina's
11 APRIL 2001


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad