U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
Klik hier
N R C   H A N D E L S B L A D  -  R A D I O  &   T E L E V I S I E
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 


S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
TV moet slechter
Op Rijk de Gooyer na ken ik geen Nederlandse acteur die de ploert wil uithangen bij een comedy. Geen Boze Buurman (Ja zuster, nee zuster) of kankerende opa (One foot in the grave) waar de kijker zich bij kan verkneukelen en zich tegen kan afzetten. Nederlandse acteurs willen op straat en aan de tap graag herkend worden als grappige goeierds.


V I D E O C L I P :


Voorgekookte schrik
"Out now! Holywood. The new disturbing album by Marilyn Manson." Zo luidt de tekst van de reclame voor de nieuwe cd van de Amerikaanse shockrocker Marilyn Manson die de laatste tijd veelvuldig op MTV is te zien. Reclame met 'verontrusting' als aanprijzing: dit geeft niet alleen aan dat 'verontrustend' een kunstrecensiecliché is geworden, maar ook dat Manson, de 'schrik van de Amerikaanse burgerij', een product is van de muziekindustrie.


F I L M   V O O R A F :


The Johnsons
'Bloed in de polder' was in 1995 de naam van een filmprogramma in Teatro Popular in Rotterdam. In de hoop hun onvermoede talenten aan de wereld kenbaar te maken, stuurden amateurfilmers uit heel Nederland hun horrorfilmpje op.


NRC Webpagina's
24 NOVEMBER 2000


( a d v e r t e n t i e s )

24/7 Media Europe ad

24/7 Media Europe ad

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad