U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
Klik hier
N R C   H A N D E L S B L A D  -  R A D I O  &   T E L E V I S I E
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 


S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Twintig pils
Het krachtigste pleidooi voor verhoging van de drankprijs leverden drie pils drinkende toeschouwers bij B&W, studenten nog. Wat dronken ze op hun avondje uit, wilde Sonja Barend weten. Twintig pils, alledrie. Dat is dus de norm. Nee, het kon absoluut geen kwaad, vonden ze. Th. Blans van de Jellinek verslavingsklinieken rekende hen optimistisch voor dat zestig procent er wel doorheen zou zeilen.


T V   V O O R A F :


Brits drama in optima forma
De Britse televisie kent een lange traditie van kostuumdrama's. En de populariteit van dit genre nog altijd toe. Ook de afgelopen vijf jaar zonden zowel de BBC als ITV weer diverse literaire filmklassiekers uit, waarvan de meeste grote hits werden. Zo trok ITV's Moll Flanders in 1996 liefst 13 miljoen kijkers per aflevering. Op BBC's The Tenant of Wildfell stemden wekelijks 9 miljoen mensen af. En het slot van Jane Austen's Pride and Prejudice was - mede dankzij een romance tussen de twee hoofdrolspelers - goed voor 11,3 miljoen kijkers.


F I L M   V O O R A F :


Explorers
In de sf-jeugdfilm Explorers van Joe Dante wordt een van die onverwoestbare kinderfantasieën werkelijkheid: met een zelfgebouwd ruimteschip reizen drie jongens de sterren tegemoet. Zolang het zich op aarde afspeelt is het nog wel geloofwaardig, maar daarna ontspoort de film totaal.


NRC Webpagina's
31 OKTOBER 2000


( a d v e r t e n t i e s )

24/7 Media Europe ad

24/7 Media Europe ad

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad