U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
24/7 Media Europe ad
N R C   H A N D E L S B L A D  -  R A D I O  &   T E L E V I S I E
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 


S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Te overtuigd
Een chef waarschuwde me ooit voor te veel eigendunk. "Belangrijk. Maar je moet niet denken dat het er ook echt toe doet", zei hij toen we overspannen onze kopij aanboden. De tekst ging over het polderfascisme exact zestien jaar geleden. Het clubje waarover we schreven, spatte kort daarna in drie fragmentatiebommetjes uiteen.


T V   V O O R A F :


Sinatra in sneltreinvaart
Zelden heb ik zoiets wonderlijks gezien als het programma dat vanavond door de NPS wordt uitgezonden onder de titel Sinatra, de gouden jaren. Wat begint als een reguliere samenvatting van 's mans glorietijd, verandert halverwege in een compilatie van beelden uit een CBS-documentaire uit de jaren zestig.


F I L M   V O O R A F :


Cola Kid
In Not One Less van Zhang Yimou (1999) drinkt een groepje schoolkinderen op het platteland voor het eerst Coca-Cola. Ze hebben een beetje geld verdiend en kopen in de enige winkel die hun dorp rijk is een blikje. Om de beurt nemen ze een slokje.


NRC Webpagina's
9 AUGUSTUS 2000


( a d v e r t e n t i e s )

24/7 Media Europe ad

24/7 Media Europe ad

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad