U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

M A K E R S :
Rechercheur met mededogen
Piet Römer is de meest gelauwerde tv-acteur van Nederland. Hij speelde een hoofdrol in drie series die de Televizierring wonnen: Stiefbeen & Zoon (1964), 't Schaep met de vijf poten (1970) en Baantjer (1997). En nog steeds is die politieserie één van de grootste successen op RTL4.


T V   V O O R A F :


Voor heren van moreel gewicht
Het wordt vandaag een zwarte dag voor Jaap de Hoop Scheffer en andere zedenmeesters van het CDA die seksuele taferelen op de televisie achter de decoder willen verbannen. Want als RTL 5 begint met de documentaireserie Pornography: A Secret History Of Civilisation schuiven er in een uur tijd meer penissen, al of niet in toestand van erectie, over de buis dan in jaren Nederlandse televisiegeschiedenis.


F I L M   V O O R A F :


Geen seks, maar yoghurt
Dr. Kellogg was niet alleen de bedenker van de cornflakes, hij was ook een gezondheidsgoeroe die aan het eind van de vorige eeuw geheelonthouding en gepofte rijst als religie beleed. "Een erectie is de vlaggenstok op uw graf!" roept hij in de film The Road to Wellville. Geen seks, geen vlees, maar yoghurt en klysma's leiden tot de eeuwige jeugd.


T V   H E E R T J E :


Nanny in de woestijn
The Nanny, Fran Drescher... Hoe kun je in godsnaam vertellen waarom dat zo leuk is aan iemand die het nog nooit heeft gezien. En moet ik dat wel proberen? Alleen die stem al is niet te beschrijven. Moet ik weer over joden beginnen? Ben juist zo mijn best aan het doen om te zorgen dat de joden weer gewoon hun vaste stek innemen. Eind april, begin mei, dat is de zendtijd voor de joden. Zo is het al jaren en dat moet zo blijven.



'Wij kunnen wel een dip hebben'
De gratis krant rukt op. Vooral jongeren lezen Sp!ts (250.000 stuks) en Metro (270.000) die op werkdagen in de ochtendspits in het openbaar vervoer worden verspreid. Tien maanden bestaan ze nu, en sindsdien lopen de oplages van de traditionele dagbladen terug. Een gesprek met Metro hoofdredacteur Jelle Leenes: "Kort en overzichtelijk. Dát is wat de nieuwe generatie wil."


NRC Webpagina's
15 APRIL 2000


Digitale

Apestaartje


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)