Turkse aspirant-omroep stopt ermee
De Turks Nederlandse Radio Televisievereniging (TNRT) stopt ermee. De
aspirant-omroep zal geen licentie aanvragen om op het publieke net uit
te zenden. Het lukt de omroep niet voor 31 maart 20.000 aspirant-leden
te vinden. Dit zei oprichter en voorzitter Riza Seref gisteravond in
het televisieprogramma Barend & Van Dorp.
Beleggers zijn nog steeds hopeloos ouderwets
Alle klachten van het establishment ten spijt over de jonge honden met
hun Internet-bedrijven die de beurs onveilig maken, zal datzelfde
establishment de deuren van zijn gerenommeerde instituties moeten
openzetten voor de provo's van de nieuwe tijd, meent Menno Tamminga.
VNU: geen winstgroei in 2000
VNU heeft de nettowinst vorig jaar met 2 procent zien dalen tot 245
miljoen euro (539 miljoen gulden). Wegener Arcade daarentegen behaalde
een winstgroei van 2,7 procent tot 88,2 miljoen gulden. Beide uitgevers
maakten vanmorgen de resultaten over 1999 bekend.
Lucht betrekt boven tech-sector
Vrijdag volgt de eerste notering van World Online. Dat wordt
nagelbijten: het beursklimaat begint wat tegen te zitten.
Bescherming privé-gegevens goed voor e-
commerce
Akkoord EU, VS over data
De EU en de VS rondden gisteren een akkoord af over bescherming van
privé-data, wat van groot belang is voor e-commerce. Lidstaten en
Europarlement buigen zich er weldra over.
Duitsland gaat IT-yuppen van buiten EU
importeren
Duitsland heeft te weinig computerdeskundigen. Daarom
wil bondskanselier Schröder op korte termijn 20.000 buitenlandse
specialisten toelaten uit India, Polen en de ex-Sovjet-Unie. Import-
yuppies moeten vaart brengen in de Duitse economie.
Veronica: een naam, een blad en een zak geld
Veronica heeft zich losgemaakt van de Holland Media Groep en mag zijn
naam meenemen. De omroepvereniging gaat nu met een zak geld, maar
zonder tv-station en programma's, de boer op om zich van een nieuwe
toekomst te voorzien.
Hoezo monopolie?
Wie zich zorgen maakt dat kabelbedrijf UPC zijn monopoliepositie in vele
delen van het land misbruikt om vooral zenders van eigen makelij aan te
bieden, overwege een schoteltje. Daarmee maak je immers in
één klap een eind aan de macht van de monopolist bij je
thuis.
Een 'entertainmentportal' noemt directeur Fons van Westerloo van SBS de
vandaag gelanceerde website sbsnet.nl. "De eerste aanzet voor de
integratie van televisie en Internet." Samen met producent Endemol
brengt SBS via drie 'playgrounds' interactieve televisie op het web.
Nieuwe en bestaande programma's van SBS6 en Net5 krijgen een plek op
een van de drie playgrounds 'love', 'live' en 'play'. De 'love
playground' wordt een site over liefde, met cyberdating en het
programma All you need is love. Op 'live' komen de Big-
Brotherklonen De Bus en De meiden van 5 (binnenkort op
Net5: vijf vrouwen plus een man dag en nacht gefilmd in een huis in
Amsterdam). 'Play' biedt online computerspellen. SBS en Endemol rekenen
op 10 miljoen bezoekers per maand. (www.sbsnet.nl)
|