U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Subtiele boodschap
U had het altijd al vermoed: als vrouwen de baas zijn, krijgen we een betere wereld. Mannen zijn haantjes, gevangen in domme machtsspelletjes. Elke zaterdagavond is dat te zien in de VARA-politieserie De Geheime Dienst.


T V   V O O R A F :


Complex van zelfbedrog
"Kijk", zegt de wapenhandelaar tegen de klant. "Als zo'n rover dit projectiel in zijn lichaam krijgt, heeft hij spijt dat hij geen ander beroep heeft gekozen." Hij laat haar het dumdum-projectiel zien. Zij, een vriendelijke vrouw van een jaar of 35, lacht begrijpend mee. De koop wordt gesloten. Het is een scène uit de documentaire Guns don't kill, zo genoemd naar de leuze van de Amerikaanse National Rifle Association (NRA), die desnoods het recht van iedere 'law abiding citizen' op een kanon wil verdedigen.


NRC Webpagina's
14 FEBRUARI 2000


Digitale

Apestaartje


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)