U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Einde van privacy
Het tijdperk van de privacy is voorbij. Mensen willen haar graag verkopen voor een paar airmiles. Ze verdringen zich voor camera's. Om beroemd te worden zitten nu zes mensen in de televisiekijkdoos van Big Brother. Bewakingscamera's op pleinen, stadions en in winkelcentra ontmoeten bijval, want dan kunnen die anonieme zinloos-geweld-plegers worden gepakt. De straat wordt veiliger, dat zijn de maatschappelijke bonuspunten.


T V   V O O R A F :


Boegbeeld van goede smaak
Tussen alle zorgvuldig vormgegeven voorwerpen die er aan je ogen voorbij trekken in de loop van deze documentaire valt er één op een verfrissende manier uit de toon. Eigenlijk geen voorwerp, maar een collage: een hele reeks roze wc-papiertjes.


F I L M   V O O R A F :


Car Wash
Denk eens goed na. Hoe lang is het geleden dat we een film zagen met vijf of zes negers erin die niet een gang vormden? Goed, we laten het werk van Spike Lee even buiten beschouwing - maar de 'zwarte' films van de jaren negentig zijn toch Clockers, New Jack City, Boyz N the Hood, Fresh?


NRC Webpagina's
17 NOVEMBER 1999


Videoclip


E-mail uit New York

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)