R A D I O & T E L E V I S I E
|
NIEUWSSELECTIE
S e l e c t i e
Televisie
|
B E E L D :
Leed als reclame Moeten wij dat zien, een Turkse vrouw, op het moment dat ze ziet dat haar kind is gestorven? Niet lang voor de vrolijke reclameblokken over King Chewmints, Gek op Mac en Flexibel? Ze heeft niet om de camera's gevraagd. Maar de aardbeving heeft haar privégevoelens publiek gemaakt. T V V O O R A F : Angst, angst, overal is angst Het boek Angst en Bevrijding telt ruim vijfhonderd bladzijden. "Een dikke pil" bekent de schrijver, Anthonie F. Verheule. Maar wat hem betreft had het nog dikker mogen zijn - hij had de lezer nog wel meer informatie willen aanreiken. Verheule, hervormd emeritus-predikant, 'supervisor klinisch pastorale vorming' en 25 jaar lang pastor in een psychiatrisch centrum, is morgenavond te zien in De Jacobsladder van de IKON. Hij is de gast van presentator-theoloog Job de Haan in de eerste aflevering van een achtdelige serie, waarin De Haan en een genodigde "op zoek gaan naar het religieuze in onze samenleving". F I L M V O O R A F : Slag om de zakenman Hij gaat maar door, de strijd om de mobiele beller. De reclameslag in kranten en op radio en televisie slurpt miljoenen, de beloftes van de uiteenlopende aanbieders blijven relatief mager - van het uiterst goedkope " doorzichtige tarieven" tot een gratis abonnement voor "enkele maanden".
|
NRC Webpagina's
15 NOVEMBER 1999
Videoclip
|
Bovenkant pagina |