Moskou wint propaganda-oorlog in de Kaukasus
Rusland mag weinig vorderen met de bestrijding van fundamentalisten en
separatisten in Dagestan, de propaganda-oorlog wint Moskou wel. Er is
sinds het fiasco in Tsjetsjenië veel geleerd.
Nederlandse banken: 'Internetsites zijn
veilig'
Bij de twee Nederlandse banken met de meeste
particuliere rekeninghouders, Postbank en Rabobank, is nog nooit een
inbraakpoging op de Internetsite gelukt. Dat zeggen woordvoerders van
beide banken in reactie op het nieuws over een Internetinbraak bij de
Belgische Generale Bank, onderdeel van het Nederlands-Belgische Fortis.
Internetaandelen: wat de gek ervoor geeft
Wie van een gokje houdt belegt in Internetaandelen. Deelnemen in de
turbulente dot.com-sector is misschien op de korte termijn
slecht voor het hart, voor beleggers met een wat langere adem is het
goed voor de portemonnee.
Gratis internetaandelen
Met 'gratis', 'aandelen' en 'internet' krijg je zelfs de luiste
Nederlander uit zijn stoel. Internet-verkopers wéten dat. Daarom
ontvangen de redacties van dagbladen en tijdschriften emailberichten
van Nederlanders die wijzen op Amerikaanse bedrijfjes die gratis
aandelen uitgeven. Die tipgevers hopen dat de pers er aandacht aan
besteedt en vooral daarbij hun naam vermeldt.
Mannesmann wil in kabelnet van concurrent
Het Duitse industriële en telecommunicatieconcern Mannesmann wil
deelnemen in het kabelnetwerk van Deutsche Telekom. Dat heeft een
woordvoerder van Mannesmann, de grootste concurrent op de thuismarkt
van Deutsche Telekom, desgevraagd bevestigd.
Regionale kranten te koop
Uitgever VNU heeft haar krantenbedrijf in de etalage gezet. Kranten als
de De Gelderlander en Eindhovens Dagblad vrezen voor hun
positie. "Onze kranten maken 15 procent winst per jaar. Blijkbaar is
dat niet meer genoeg."
Bekend maar anoniem
Radiopresentator Wim Rigter (32) is een typisch voorbeeld van een
onbekende bekende Nederlander. Vrijwel iedereen kent zijn naam, maar
hem herkennen zal bijna niemand.
Kabelbedrijf moet aanbieders gelijk gaan behandelen
Kabelbedrijven moeten alle aanbieders van televisie- en radioprogramma's
onder dezelfde voorwaarden toegang tot de kabel geven. Dit betekent dat
een kabelbedrijf zichzelf niet mag bevoordelen boven andere gebruikers
van het kabelnetwerk. Ook hoeven andere programma-aanbieders niet mee
te betalen aan het doorgeven van het verplichte programmapakket. Dit
hebben de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke
Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) bepaald.
Westbroek eist miljoen van VN
Henk Westbroek wil een schadevergoeding van 1 miljoen gulden van Vrij
Nederland. Volgens een artikel in het blad zou de voorman van Leefbaar
Utrecht onder meer de Utrechtse D66-fractievoorzitter Lemaier een acute
dwarslaesie toewensen en noemde hij allochtone raadsleden
troetelturken. Westbroek vindt dat de verslaggever hem niet goed
citeerde. Eerder achtte de Raad voor de Journalistiek een klacht van
Westbroek tegen VN gegrond.
De website As Seen In is bedoeld voor wie wil leven als een
beroemdheid uit een film of televisieserie. Per film of serie wordt
gedetailleerd ingegaan op de gedragen kleding en de inrichting van
kamers, keuken en schuur. Links verwijzen naar winkels op het web waar
de artikelen verkrijgbaar zijn. Het badrekje uit de serie Any Day
Now bijvoorbeeld is te koop bij online winkel Spiegel. De
stoelen in de serre uit Charmed bij Pier1.
(www.asseenin.com)
|