U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
   M E D I A

NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Moskou wint propaganda-oorlog in de Kaukasus
Rusland mag weinig vorderen met de bestrijding van fundamentalisten en separatisten in Dagestan, de propaganda-oorlog wint Moskou wel. Er is sinds het fiasco in Tsjetsjenië veel geleerd.

Nederlandse banken: 'Internetsites zijn veilig'
Bij de twee Nederlandse banken met de meeste particuliere rekeninghouders, Postbank en Rabobank, is nog nooit een inbraakpoging op de Internetsite gelukt. Dat zeggen woordvoerders van beide banken in reactie op het nieuws over een Internetinbraak bij de Belgische Generale Bank, onderdeel van het Nederlands-Belgische Fortis.

Internetaandelen: wat de gek ervoor geeft
Wie van een gokje houdt belegt in Internetaandelen. Deelnemen in de turbulente dot.com-sector is misschien op de korte termijn slecht voor het hart, voor beleggers met een wat langere adem is het goed voor de portemonnee.

Gratis internetaandelen
Met 'gratis', 'aandelen' en 'internet' krijg je zelfs de luiste Nederlander uit zijn stoel. Internet-verkopers wéten dat. Daarom ontvangen de redacties van dagbladen en tijdschriften emailberichten van Nederlanders die wijzen op Amerikaanse bedrijfjes die gratis aandelen uitgeven. Die tipgevers hopen dat de pers er aandacht aan besteedt en vooral daarbij hun naam vermeldt.

Mannesmann wil in kabelnet van concurrent
Het Duitse industriële en telecommunicatieconcern Mannesmann wil deelnemen in het kabelnetwerk van Deutsche Telekom. Dat heeft een woordvoerder van Mannesmann, de grootste concurrent op de thuismarkt van Deutsche Telekom, desgevraagd bevestigd.

Regionale kranten te koop
Uitgever VNU heeft haar krantenbedrijf in de etalage gezet. Kranten als de De Gelderlander en Eindhovens Dagblad vrezen voor hun positie. "Onze kranten maken 15 procent winst per jaar. Blijkbaar is dat niet meer genoeg."

Bekend maar anoniem
Radiopresentator Wim Rigter (32) is een typisch voorbeeld van een onbekende bekende Nederlander. Vrijwel iedereen kent zijn naam, maar hem herkennen zal bijna niemand.

Kabelbedrijf moet aanbieders gelijk gaan behandelen
Kabelbedrijven moeten alle aanbieders van televisie- en radioprogramma's onder dezelfde voorwaarden toegang tot de kabel geven. Dit betekent dat een kabelbedrijf zichzelf niet mag bevoordelen boven andere gebruikers van het kabelnetwerk. Ook hoeven andere programma-aanbieders niet mee te betalen aan het doorgeven van het verplichte programmapakket. Dit hebben de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) bepaald.

Westbroek eist miljoen van VN
Henk Westbroek wil een schadevergoeding van 1 miljoen gulden van Vrij Nederland. Volgens een artikel in het blad zou de voorman van Leefbaar Utrecht onder meer de Utrechtse D66-fractievoorzitter Lemaier een acute dwarslaesie toewensen en noemde hij allochtone raadsleden troetelturken. Westbroek vindt dat de verslaggever hem niet goed citeerde. Eerder achtte de Raad voor de Journalistiek een klacht van Westbroek tegen VN gegrond.


De website As Seen In is bedoeld voor wie wil leven als een beroemdheid uit een film of televisieserie. Per film of serie wordt gedetailleerd ingegaan op de gedragen kleding en de inrichting van kamers, keuken en schuur. Links verwijzen naar winkels op het web waar de artikelen verkrijgbaar zijn. Het badrekje uit de serie Any Day Now bijvoorbeeld is te koop bij online winkel Spiegel. De stoelen in de serre uit Charmed bij Pier1. (www.asseenin.com)

NRC Webpagina's
21 AUGUSTUS 1999



( a d v e r t e n t i e )
SIRE - Doof

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)