U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Sneeuwbal-nieuws
Cynici schrijven de reusachtige belangstelling van de media voor het vliegtuigongeluk nabij Martha's Vineyard ongetwijfeld toe aan de komkommertijd, maar het actualiteitenprogramma 2 Vandaag trok zich daar zaterdagavond bij voorbaat niets van aan. Amerika-deskundige W. Post mocht direct na de eerste berichten over het vermiste vliegtuigje van John F. Kennedy Jr. komen beschouwen over het belang van Amerika's ongekroonde royals en dat van de vermoedelijk omgekomen 'John-John' in het bijzonder.


T V   V O O R A F :


Een duistere curiositeit
Met een geamuseerde blik leest Mick Jagger de brief voor die hij 29 jaar geleden schreef aan filmmaatschappij Warner Brothers. "De film gaat over een perverse liefdesrelatie tussen homo sapiens en Lady Violence", zo begint de brief waarin Jagger uitlegt dat daarbij nogal eens een taboe doorbroken wordt. De film waar het over ging was Performance, en Warner Brothers was er niet zo blij meer mee. Eerst had er niet toe gedaan waar het script over ging: door de toen immens populaire Mick Jagger zou het sowieso wel een kassucces worden. Maar van het resultaat schrokken de bazen Warner Brothers: een donkere, moeilijke en rare, op het gebied van drugs, seks en geweld vergaande film over een decadent wereldje in Londen, waarin de hippe rockscene en de criminele onderwereld samenkomen.


F I L M   V O O R A F :


Midnight Run
Maar weinig figuren uit de geschiedenis spreken zo tot de verbeelding als de premiejager. Deze uit het Amerikaanse Wilde Westen afkomstige figuur ging achter misdadigers aan waarop Justitie een prijs had gezet. De beloningen waren meestal laag, vaak onder de honderd dollar. Maar soms zat er ook een 'grote vis' bij, zoals de vermaarde Billy the Kid. Hoe hoger de beloning, des te groter de horde 'bunzingen', zoals de weinig geliefde premiejagers onder meer werden genoemd, achter de gezochte misdadiger aanging. Een uiterst effectieve manier om de pakkans te vergroten, zeker als het gevreesde zinnetje 'dead or alive' op de beroemde 'Wanted'-posters verscheen.


NRC Webpagina's
19 JULI 1999


Videoclip


E-mail uit New York

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)