U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
   M E D I A

NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Publiceren gerucht 'niet onrechtmatig'
Journalist Maria Henneman heeft een rechtszaak tegen weekblad HP/De Tijd verloren. De rechtbank in Amsterdam vond een verhaal waarin werd gesuggereerd dat de voormalig Journaal- verslaggeefster een affaire zou hebben gehad met ex-premier Lubbers niet onrechtmatig.

Anoniem op het Internet via XS4ALL
Provider XS4ALL uit Diemen gaat anonieme toegang tot Internet aanbieden. De Internetaanbieder doet mee aan een privacycampagne van het Canadese bedrijf Zero-Knowledge Systems.

MediaOne aanvaardt bod AT&T
In de strijd om kabelbedrijf MediaOne is AT&T een stap dichter bij een overname. MediaOne heeft een bod van AT&T van 56 miljard dollar geaccepteerd. MediaOne, een afsplitsing van telefoonmaatschappij US West, heeft zijn overnameakkoord met kabelmaatschappij Comcast beëindigd.

Elke week cybergokje staatslot
De Staatsloterij wil via internet nog dit jaar wekelijkse loterijen organiseren. Dat zei directeur J. Herberigs gisteren bij de presentatie van het jaarverslag van de Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij (SENS).

Omstreden kus
Een wereldgrap is het niet, het spotje waarin Prodent Lemon wordt aangeprezen. Maar een glimlach heeft het bij menigeen toch wel teweeg gebracht - al was het maar om de verbaasde blik van de jongeman die in zijn auto in een nachtelijke alcoholfuik belandt, de ademtest moet afleggen en een onverwachte reactie krijgt: de agente, een vlotte meid met paardenstaart, buigt zich door het autoraampje naar hem toe en zoent hem vol op de mond.

Omzet Internetadvertenties stijgt snel
De advertentieverkoop op Internet is vorig jaar gestegen met 112 procent tot bijna 4 miljard gulden. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse Internet Advertising Bureau. De meeste advertenties, 31 procent, richten zich op consumentengoederen. Het aanbieden van computerproducten en -diensten (28 procent) en financiële diensten (19 procent) bepalen het overige deel van de advertentiemarkt. De meerderheid van de advertenties (56 procent) verschijnt op Internet via gekleurde, oplichtende balken, de zogenoemde banners. Een andere vorm van adverteren is het sponsoren van websites. Dat maakt bijna eenderde van de online advertentiemarkt uit. Advertenties via e-mail maken slechts 1 procent van de markt uit. (ANP)


'Vrijheid maak je met elkaar' aldus de website van het Nationaal Comité 4 en 5 mei. Hier is terug te vinden welke activiteiten vandaag en morgen zijn georganiseerd (dus ook welke bands er optreden). Voor vanavond is er nog een lijstje met voorschriften te vinden: winkels mogen niet open zijn na 19.00 uur en spandoeken zijn taboe. Storend aan de site, duidelijk bedoeld voor tieners, is het grote aantal taalfouten.
(www.4en5mei.nl)

NRC Webpagina's
4 MEI 1999



( a d v e r t e n t i e )
SIRE - Doof

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)