R A D I O & T E L E V I S I E
|
NIEUWSSELECTIE
S e l e c t i e
Televisie
|
B E E L D :
Zalig en gezond Hans van Mierlo haalt herinneringen op aan zijn jonge jaren in het katholieke Canisiuscollege in Nijmegen: ,,Tien over half zeven opstaan en om zeven uur naar de mis tot half acht. Zondag een mis en er werd veel gezongen daar. Ik ken nog veel van de liturgie uit mijn hoofd, Latijnse, gregoriaanse liederen.'' 's Avonds voor het slapen gaan een rozenhoedje. R E C L A M E : Het euvel van op maat Advertentiecampagnes van de Postbank gaan in de regel niet over één nacht ijs. De bank beschikt over een omvangrijke pr- afdeling, die doelstellingen nauwkeurig analyseert, doelgroepen identificeert en zorgvuldig de vormgeving van de campagnes in de gaten houdt. Per product wordt een campagne tot in detail gepland. Een advertentie voor een lening wordt bijvoorbeeld aan het eind van de week geplaatst en herhaald op maandag, om autokopers of bezoekers van meubelboulevards die gedurende het weekend in vervoering zijn geraakt door een overmatige hoeveelheid pk's of een peperdure keuken, te attenderen op de gunstige voorwaarden die de bank aan consumenten biedt om zich in de schulden te steken. F I L M V O O R A F : La fille seule Hoe herken je een low budget-film? Aan de passanten die bij een straatscène in de camera kijken. Kennelijk was er geen geld om iets te organiseren en die passanten in ruil voor een lunch tot figuranten te promoveren. Tegen het einde van La fille seule kijken Parijse voorbijgangers nieuwsgierig naar de camera die de jonge actrice Virginie Ledoyen achtervolgt. Dat is vreemd, want in de voorafgaande film heeft regisseur Benoît Jacquot juist geprobeerd om ons de camera te laten vergeten.
|
NRC Webpagina's
28 JANUARI 1999
Videoclip
|
Bovenkant pagina |