U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

O O G   I N   O O G :
Een zondag met gewetensvragen
Wim de Bie had de stemming van de natie weer alert verwerkt in zijn item over de kale, miskende schrijver, die revanche wilde nemen op al die langharigen die hem vanaf de jaren zestig de voet hadden dwarsgezet. Verantwoording moesten ze afleggen, de ploerten, die dankzij hun lange haar meer erkenning hadden gekregen dan hij. In dikke dossiers met de opschriften 'lang haar' en 'extra lang haar' had hij hen op het sterke water van zijn rancune gezet.


T V   V O O R A F :


Linnen verkopen voor een nieuw doel
Geloof hebben in jezelf, daar gaat het om als je consulente wilt worden bij Walra. Walra is een Brabants bedrijf dat linnengoed aan huis verkoopt. In Nederland zijn 250 zogeheten Walra-adviseuses aan het werk. Twee maal per jaar werft het bedrijf nieuwe vertegenwoordigers. Vrouwen die Walra-adviseuse willen worden, doorlopen als aspirantverkoopster een proeftijd van drie maanden waarin ze een omzet van 10.000 gulden moeten realiseren. Slechts een op drie vrouwen slaagt hierin.


F I L M   V O O R A F :


Twee zwerfkinderen
Het is verleidelijk op grond van de verdeling van de prijzen van het tiende International Documentary Filmfestival Amsterdam (IDFA) vèrgaande conclusies te trekken over documentaire trends. Zou het bijvoorbeeld toeval zijn dat niet alleen de winnaar van de NRC Handelsblad Publieksprijs (Vision Man van William Long over een oude eskimo), maar ook de rest van de vijf door het publiek hoogst gewaardeerde films alle over bejaarde hoofdpersonen gaan?

NRC Webpagina's
8 DECEMBER 1997


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)