U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Een literaire actiegroep
Het Hollands Maandblad is de afgelopen maanden steeds meer op Veronica gaan lijken - de omroep dan, en zo'n 25 jaar geleden. Dat was de periode dat Veronica als piraat van zee werd geplukt, Peter Koelewijn een hit kreeg met 'Veronica sorry', en de vrije jongens aan hun mars langs de C, B en A-status begonnen.



De ziekte van kort, vlug en snel
Actualiteit op de radio onderga ik als een ticker-tape parade. Het nieuws dwarrelt als confetti over me heen. Kort, snel, vlug, is het ritme op de nieuwszender Radio 1. Twee, drie minuten en een onderwerp is voorbij. Hup, hup, hup en het volgende item dringt zich al op. Nieuws moet wel leuk blijven, lijkt de filosofie van het Radio 1-journaal, met 38 uitzenduren per week de hoofdspeler op de nieuwszender.




Jon Katz, de goeroe van de digitale democratie, gelooft al jaren dat Internetgebruikers tolerant, rechtvaardig en democratisch zijn. Een enquête die zijn werkgever Wired onder 1500 Amerikanen liet houden bevestigt zijn vermoeden. De 'superconnected' (mensen die drie keer per week hun e-mail lezen en een mobiele telefoon en een laptop) gaan vaker naar de stembus dan mensen die niet van Internet gebruik maken.

(www.hotwired.com/special/citizen)

NRC Webpagina's
8 DECEMBER 1997


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)