S U P P L E M E N T
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 
E-mail uit New York

Internetjournalist Jeroen van Bergeijk bericht in de column E-mail uit New York over de nieuwe media scene in de 'Big Apple'.

Lees de laatste E-mail.

Reacties



Aflevering 24: De innovaties van de online seksindustrie

Hallo!

Had je niet even kunnen waarschuwen voordat je mensen aanraad om een voorbeeldje van die trucs te zien die porno-sites hanteren? Nu staat gelijk mijn surf-geschiedenis vol met 10 harde porno-sites, erg leuk op een PC waar het hele ziekenhuis gebruik van maakt, terwijl ik met alle eer en geweten alleen maar even de NRC wilde lezen.

Groeten,

Hans Bahlmann
hansbahlmann@hotmail.com



Aflevering 22: Vliegen met Internet

Jeroen,

Erg interessant wat je schrijft. Nu heb ik priceline opgezocht om een kaartje van Mexico-city naar Frankrijk te regelen. Dat doen ze niet: helaas loopt México wat achter. Travelocity doet het wel, en inderdaad vinden ze niet de beste koop.
Vriendelijke groet,

Peter C. Schut - México city
pedrocom@mexred.net.mx



Aflevering 20: 's Wereld Eerste Online Taxi
"De stukken van Jeroen Bergeijk uit New York zijn leuk om te lezen. Maar, een krant is een krant! Mijn browser (Netscape Communicator) blijft steken op de muziekstukjes die meegestuurd worden. Kunnen die muziekstukjes eraf gehaald worden, want een krant is een krant. En ook op papier lees ik niet een krant met muziek erbij.

Stephan Vermeulen, Finland
vermeulen4y@yahoo.com



U spreekt over de 'eerste online taxi' en dat is niet zo. Het is weliswaar heel erg leuk, maar het is een copie van http://www.ultimatetaxi.com Deze jongen is al vanaf '96 on-line in tegenstelling tot de chauffeur uit New York welke eind vorig jaar begonnen is.
Wanneer zal de eerste Nederlandse chauffeur gaan rondrijden??

Met vriendelijke groet,
Jan Suijkerbuijk
jan@facingfacts.nl



Aflevering 17: Maken Shopping Bots Amazon.com overbodig?
Ik heb je column over Amazon.com met interesse gelezen. Ik denk dat je het belang van schaalgrootte en naamsbekendheid (brand) op het Internet erg onderschat. Ook al zijn bots misschien instaat om naar goedkope prijzen te zoeken (als Amazon en vrienden dat tenminste toelaten!). Een kleine aanbieder heeft relatief altijd hogere kosten omdat hij minder goede prijzen van de producenten krijgt en hogere kosten heeft bij transport van goederen (geen kleine kostenpost voor een Internet business).

Brand name is verder erg belangrijk want hoe weet je als klant dat je je creditkaart gegevens veilig weg kunt geven en je daadwerkelijk het boek zult krijgen? De enige reden waarom Amazon.com nog geen winst heeft gemaakt is omdat het alle inkomsten direkt geinvesteerd worden in marketing. De enige concurenten die een kans maken tegen Amazon.com zijn de bestaande grote boekhandels zoals Barnes & Noble die al brand recognition hebben en winkels waar ze mensen bewust kunnen maken van http://www.barnesandnoble.com. Het is daarom ook de grootste marketing blunder allertijden zo hebben marketeers mij doen geloven dat barnesandnoble online zich heeft afgesplitst van de Barnes & Noble boekenwinkels.

Vriendelijke groet,
Govert de Vries
govert@in2sports.net

NRC Webpagina's
7 juni 1999


Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)