U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Ziekmakend
Morgen is het spektakel voorbij. De verhoren, de suggestieve vragen, de veelbetekenende blikken, de beteuterde antwoorden, de zelfverzekerde verwijten. Inmiddels is het koppensnellen begonnen. Prachtige televisie. Maar was het ook goede televisie? Het antwoord is nee.


T V   V O O R A F :


Een rolbevestigende damesquiz
Slim blond. Die titel had de Vlaamse quizmaster Herman van Molle eigenlijk willen geven aan zijn nieuwste programma, waaraan alleen blondines mochten meedoen. Om af te rekenen met het imago van het domme blondje. Maar hij zag af van titel en het oorspronkelijke concept, omdat hij bang was dat alle Vlaamse vrouwen hun haren zouden blonderen om maar te mogen meedoen aan zijn quiz. Het werd 'Damesdubbel', waaraan nog steeds alleen vrouwen mogen deelnemen.


T V   V O O R A F :


Schuddebuiken op zijn Brits
Een dag per jaar laten de Britten publiekelijk (en op de televisie) al hun reserves varen. Wie morgen toevallig langs BBC1 zapt, moet dan ook niet verbaasd opkijken als de presentatoren, soapsterren, weermannen en zelfs de nieuwslezers swingend, grappend en vooral met een rood

NRC Webpagina's
11 MAART 1999


Videoclip

Webwereld


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)