U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Dansende camera
Hoe jonger iemand is, des te langer houdt hij het vol in tollende kermistoestellen. Programmamakers hebben daaruit geconcludeerd dat het voor jongeren moet duizelen, twintig shots wisselend door elkaar gesneden, schuddende en zwierende camera's, van boven, van onder.


R E C L A M E :


Tussen smaak en gezelligheid
Bier slijten is kennelijk een lastige aangelegenheid. Televisie, kranten en bladen bulken van de spotjes en advertenties van bekende biermerken. Op een enkel merk na is de aanpak op tv steeds gelijk: guitige twintigers van goede huize leven hun jeugdige en avontuurlijke levens en fleuren dat op met bier. De seizoenen spelen een belangrijke rol in hun bestaan, dat zich vooral buiten afspeelt. Zij laten boten te water in de lente, varen ermee in de zomer en zetten ze weer op de wal in de herfst en trekken ondertussen driftig blikjes open. Soms bouwen ze een huis, dan weer zeulen ze met muziekinstrumenten, regelmatig treffen ze elkaar in een kroeg. Bijna altijd zijn de weersomstandigheden matig tot slecht, behalve als het hoog zomer is. De combinatie bier en (slecht) weer moet, zo veel is duidelijk, het 'gezellige samenzijn' onderstrepen dat bierconsumptie kennelijk zo aangenaam maakt en de afzet verhoogt. De spotjes zijn een uitnodiging sociale vaardigheden te beproeven.


NRC Webpagina's
29 OKTOBER 1998


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)