U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

O O G   I N   O O G :
Het bankroet van de nieuwe spelling
Zou Het Groot Dictee der Nederlandse Taal de ideale strategie zijn om 'de boekenwurm als een feniks uit zijn as te laten verrijzen'? Ik vrees van niet. Dat dictee mag voor een avond een leuk gezelschapsspelletje zijn, je houdt er als taalliefhebber, juist als taalliefhebber, altijd weer een kater aan over.


T V   V O O R A F :


Haast
Het lijkt zo gering maar het is misschien wel de meest typerende uitdaging van onze tijd: hoe breng je binnen dertig seconden op de televisie een product aan de mens?


F I L M   V O O R A F :


Carry on Columbus
In een land dat moeite heeft met seks, tiert de dubbelzinnige kwinkslag welig - en geen land dat zo veel moeite heeft (gehad) met seks als Engeland. Dáár komen dus ook de saucy seaside postcards vandaan, de prentbriefkaarten met strandtafereeltjes waarop dikke vrouwen in badpak hun schriele, onder de plak zittende echtgenoten beletten onbekommerd naar jonge schoonheden te gluren. En daar ontstond ook de music hall-humor, met komieken wier grappenmakerij bewust verwees naar de onderbuik zonder dat ook maar één keer ronduit toe te geven.

NRC Webpagina's
16 DECEMBER 1997


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)