U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Journalist en krant betwisten auteursrecht

Dagbladuitgevers en journalisten twisten over auteursrechten. De uitgevers willen artikelen kunnen hergebruiken voor nieuwe media zoals databanken, CD-roms en Internet.


Sport7 in weerzinwekkend pluspakket

,,We gaan iets nieuws doen'', waren de historische en inmiddels tot vervelens toe geciteerde woorden van Jos Staatsen bij de lancering van het nieuwe sportkanaal. Nu, een kleine twee maanden na het begin van Sport7, vraagt de voorzitter van het sectiebestuur betaald voetbal van de KNVB af of het in Nederland überhaupt wel mogelijk is iets nieuws te beginnen.


Stempel Big Brother op "slimme" identiteitskaart

De "slimme' identiteitskaart die de burger herkent door zijn vingerafdruk, zijn handafdruk of zelfs gelaatsherkenning ligt binnen handbereik. Met de mogelijke komst van de zogenoemde burgerservice-kaart neemt de ontwikkeling van chipkaarten, waarin Nederland voorop loopt, een nieuwe wending.


Muziekindustrie ziet omzet dalen

In de eerste helft van dit jaar is in Nederland 530 miljoen gulden besteed aan cd's, lp's, musicassettes en singles. Dat is 1 procent minder dan in dezelfde periode van 1995. Het aantal verkochte geluidsdragers steeg met 1 procent tot ruim 21 miljoen.

NRC Webpagina's
12 OKTOBER 1996


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)