NIEUWSSELECTIE
KORTE
BERICHTEN
RADIO & TELEVISIE
MEDIA
|
Fiasco CD-i in de VS kost twee miljard
Philips heeft volgens ingewijden een miljard dollar
(ruim 1,7 miljard gulden) verloren met de mislukte introductie van de
interactieve CD-i in de Verenigde Staten, schrijft de Amerikaanse
zakenkrant The Wall Street Journal vandaag.
Blad Slate wil hype van cyberspace bestrijden
Op het World Wide Web - het multimedia-deel van het Internet - zijn
vluchtige contacten populair: een e-mail versturen, software opzoeken en
met een muisklik naar de eigen computer hevelen, foto's bekijken of een
blik werpen op de laatste beurskoersen. Of Internet-gebruikers zich
achter hun beeldscherm ook willen overgeven aan het met aandacht lezen
van een langere tekst - een activiteit uit de bejaarde, niet-virtuele
wereld - moet nog blijken.
Commercieel Radio 4 wint de Prix Italia
HILVERSUM, 28 JUNI. Het NPS/VPRO-programma 'Kinky op 4' heeft in
Italië de jaarlijkse Prix Italia gewonnen. De jury, ingesteld door
de Italiaanse publieke omroep RAI, gaf de prijs voor een samenvatting
van een vier uur durende, in januari jl. uitgezonden pastiche op Radio
4, de radiozender voor klassieke muziek, na een denkbeeldige overname
van het station door een Duitse mediagigant. 'Kinky op 4' was een
programma van Co de Kloet en Piet Hein van de Poel. Michael Fahres
speelde in de uitzending de rol van de nieuwe eigenaar, Fritz Umsatz.
Dezelfde jury kende aan een door de NPS gecoproduceerde dansfilm, 'Enter
Achilles' van Clara van Gool, een 'Music and Arts Special Prize' toe.
|
NRC Webpagina's
28 JUNI 1996
|