U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

"Merkenrecht kent men niet"
Met het aflopen van het ultimatum dreigt maandag het begin van een handelsoorlog tussen de Verenigde Staten en China over de bescherming van intellectueel eigendom.

8,6 miljoen tv-kijkers zien Nederland winnen
De EK-wedstrijd Nederland-Zwitserland is donderdag bekeken door 8,6 miljoen mensen, oftewel 61 procent van de bevolking ouder dan 6 jaar. De wedstrijd is daarmee het best bekeken programma van dit jaar. Nederland-Schotland trok maandag 7,6 miljoen televisiekijkers. Dit blijkt uit cijfers van de NOS die vrijdag bekend zijn gemaakt. De voetbalfans waardeerden de eerste helft van de wedstrijd tegen de Zwitsers met een 6,9. De tweede helft, waarin twee Nederlandse doelpunten vielen, was goed voor een 8,0. Uit het continu kijkonderzoek en een telefonische enquête van het bureau Intomart blijkt dat 6,9 miljoen kijkers (49 procent van de bevolking) thuis de verrichtingen van de voetballers heeft bekeken. Ongeveer een miljoen mensen (7 procent) zag de wedstrijd bij familie en/of kennissen en 500.000 (3 procent) keken in het café. Ongeveer 200.000 mensen keken donderdag elders, zoals in een voetbalkantine.

NRC Webpagina's
15 JUNI 1996


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)