Newconomy verkoopt RealMapping
Het noodlijdende internetbedrijf Newconomy heeft een van zijn
participaties, een belang in het bedrijf RealMapping, kunnen verkopen
aan het Amerikaanse Quova. De verkoop levert geen contant geld op.
Duitse internethelden zijn doodmoe
Ook in Duitsland slaat de crisis in de Nieuwe Economie hard toe.
Internetbedrijven maken aan de lopende band tegenvallers bekend,
beurskoersen tuimelen. Beleggers geven falende managers de schuld,
ontslagen werknemers organiseren een 'pink-slip-party' om nieuwe banen
te vinden.
Topman UPC is onbegrip in Nederland beu
UPC-topman Mark Schneider voelt zich in Nederland onbegrepen. Het
kabelbedrijf werkt met duidelijke doelstellingen, maar slaagt er niet
in de boodschap over te brengen.
Poproem per SMS
Ook voor popgroepen uit de alternatieve hoek is de weg naar het succes
lang. "En waar kom je dan terecht? In Stadskanaal!", zegt Leonieke
Daalder, eindredacteur van Op weg naar Stadskanaal, het
grootschalige multimediaproject van de VPRO. "Voor bands uit het westen
van het land is Stadskanaal wel de verste plek waar je op kunt treden.
Het is een metafoor voor de weg die je als popgroep hebt te gaan."
Glamour past niet bij de AVRO
Het programmablad TeleVizier, een uitgave van de VNU en de AVRO,
verschijnt vanaf vandaag in een nieuwe gedaante. De bijbehorende
reclamecampagne wordt echter niet in AVRO-zendtijd gevoerd - dat is
volgens de huidige mediawet niet toegestaan - en ook niet in STER-tijd
bij de publieke omroep.
Het smulweb, een zeer uitgebreide site over eten en drinken, bestaat bij
de gratie van enthousiaste deelnemers. Samen zijn deze amateur-koks
goed voor duizenden recepten en tips. Wie trek heeft in pecannotendip,
kerrie-pompoensoep of bananenbrood is bij het smulweb aan het juiste
adres. Er zijn groepen als 'samenslank' en 'studentikooks'.
Inschrijving is verplicht (gratis) en levert een eigen homepage op.
(www.smulweb.nl)