U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
Klik hier
N R C   H A N D E L S B L A D  -  R A D I O  &   T E L E V I S I E
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 


S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Briefjeswisseling
Chatten op internet heeft iets ouderwets. Mensen leren elkaar niet kennen via het uiterlijk maar door een uitgebreide briefwisseling, nou ja, briefjeswisseling. Pas als die bevalt, proberen ze elkaar te ontmoeten. Nooit gedacht vijftien jaar geleden, dat het geschreven woord zo'n grote rol zou gaan spelen bij het leggen van contacten.


T V   V O O R A F :


Schapige studenten
Groningen. De suikerbietengeur in de herfst. De Martinitoren, vanuit alle hoeken van de stad zichtbaar tegen een grijze lucht. En als je student bent, kruipend van café 'De Drie Gezusters' naar de 'Tapperij' en de shoarmaman in de Poelestraat. Of: binnen vijf minuten vanuit je bed naar college en weer terug.


F I L M   V O O R A F :


Liefde als een Schotse storm
Niet alleen Tom Hanks en George Clooney werden in de films Cast Away en The Perfect Storm door de oceaangolven verzwolgen, ook de kijker leek half te verdrinken in het zoute water dat de naar realisme strevende regisseurs over de zaal uitstortten. Deze twee films hebben de vertrouwde promotionele Hollywood-kreet 'Alsof je er bij bent!' weer ter harte genomen - in sommige scènes helaas enkel als excuus om de nieuwe digitale technieken uit te testen.


NRC Webpagina's
13 FEBRUARI 2001


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad