U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
Klik hier
N R C   H A N D E L S B L A D  -  R A D I O  &   T E L E V I S I E
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 


S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Etnische rivaliteit
Op televisie geen Groot-Nederland. De Vlamingen kijken steeds minder naar de Nederlandse zenders. Vroeger was de Nederlandse televisie een alternatief voor bevoogdende Vlaamse staatstelevisie. Sinds de komst van de commerciële zender VTM kijkt nog maar twee procent van de Vlamingen Nederlands, tegen vroeger ruim vijfentwintig.


W E B   W E R E L D :


Zoeken tussen de zoekers
Internet groeit nog altijd exponentieel en het vinden van informatie wordt steeds moeilijker. Zoekmachines (zoals Ilse) en portalen (zoals de Startpagina) helpen de surfer. Een zoekprogramma (search engine) stuurt gedurig crawlers (digitale speurhondjes) op pad om nieuwe sites te zoeken. Van zo'n site wordt de inhoud automatisch geïndexeerd en toegevoegd aan de database.


F I L M   V O O R A F :


A Business Affair
Uit het satanische Amerika is een geldwolf, een makelaar in boeken naar Engeland gekomen: uitgever Vanni Corso. "Als mijn vader pizza's in Harlem kan verkopen, dan kan ik cultuur in Europa verkopen", aldus Corso. Hij wil de elitaire en creatief geblokkeerde schrijver Alec Bolton wegkopen en belooft hem internationale successen.


NRC Webpagina's
19 DECEMBER 2000


( a d v e r t e n t i e s )

24/7 Media Europe ad

24/7 Media Europe ad

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad